Gå til innhold

Tre barn?

LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg bare oppe en gang om natten og ammer lillebror på 9 mnd. Har ei bestemt, fantasifull og nydelig storesøster på 3 år også. Å se storesøster kysse lillebror med sine svært franske kyss og høre henne si "jeg er glad i deg" gjør jo at mammahjertet omtrent eksploderer av lykke! Glemt er all trass og slossing og at hun akkurat dyttet han så han dengte hodet i gulvet...

Vel, summen er vel at vi gjerne vil ha en liten en til i denne familien og vi prøve fra sommeren av. Da blir det 3 barn på nesten 5 år og vil tro det blir travelt. Noen som har noen tips eller tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, kan bare si jeg kjenner meg igjen i følelsen, tenker det samme som deg! Har to nydelige gutter, og blir helt varm i hjertet over hvilken glede de får av hverandre og allerede har. Eldstemann er så godt mot lillebror at det er helt rørende. Og lillebror er så lett baby at tanken om en til er nærliggende!

Mannen har nærmest gitt klarsignal hvis jeg gjerne vil ha en til, hehe, men dette er jo noe enhver familie må tenke nøye gjennom...mine tanker dreier seg mest om overskudd/energi, har jeg det som skal til? Noen dager føler jeg det, andre dager er jeg sliten og gleder meg til å kunne lese en bok igjen. Lurer litt på alderen, blir vi for gamle? Hvor gamle er dere?

Ser dere har bestemt dere, og det er jo helt topp! Heldige dere, som får tre barn :-) Lykke til da!

Skrevet

Hei du!

Jeg fikk 3 barn på 4,5 år, og ja det er travelt, men det går helt fint! Det blir på en måte ikke travlere enn du selv vil. Må du ha det ryddig og rent til enhver tid, kan du få litt problemer, men er du litt laidback og kan ta ting som de kommer så går det kjempefint! Selv er jeg en såkalt offshoreenke, og det kan da bli ganske travelt med en gutt på 5, en på 3,5 og ei jente på 7 mnd - men du verden så gøy!

Som trebarnsmor "gir" jeg deg min velsignelse til å få flere unger... =)

Skrevet

Vi har tre barn og det er en fornøyelse;)

Her har vi aldersfordelingen litt anderledes da vi har to tette (13mnd mellom) som nå er 5,5 år og ,6,5 år gamle. Disse jentene er veldig selvstendige og har jo hverandre å leke med så når minste kom for 16mnd siden har det ikke vært noe problem.

Vi valgte å få knotten da eldste skulle begynne på skole for da var jo jeg hjemme å kunne følge og hente henne på skolen. Det var egentlig veldig greit selv om jeg til p begynne med følte at jeg brukte mye av permisjonen til å hente og levere;)

Når man får 3. barnet vil man selvfølgelig møte på noen "problemer", men her gikk det mest i det praktiske med nettop henting i barneh og skole. Kunne jo banne på at når babyen akuratt hadde sovnet skulle vi ut å hente... Men han ble så vandt til det at jeg kunne bære han inn og ut av bilden på armen og hente i barneh mens han bare fortsatte å sove:)

Kunne ikke tanke meg et liv uten alle tre! Men for oss er det det magiske tallet- fler barn nå så må vi over på ny bil og greier så nå blir det valp om 4 uker som siste familieforøkelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...