rima Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Lillegutt på to måneder har et gult belegg i hodebunnen. Han har kort tynt babyhår - altså ikke noe langt tykt hå... Når jeg pirker på det tar jeg med litt av det med neglen. Men jeg kan jo ikke klore opp hodet på han heller. Er dette bare fett? Forsvinner det av seg selv etterhvert? Kan ikke huske at storesøster hadde sånn.
lille je Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Natusan sin babyshampo tok det på min. Ikke etter første vask, men det forsvant ganske fort.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 smør det inn med olje (spør på apoteket eter salicylsyre(?) eller bruk feks olivenolje) en times tid før et bad, og rett før du bader så ta en fintagget kam å "zikkzakke" forsiktig i hodebunnen. så bare kammer du av det som løsner. dette gjorde jeg i to dager så var det borte. dette kalles skurv og er en slags sopp. men det er helt normalt og de fleste babyer får det.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Ja, det siouxie sier er veldig bra, jeg brukte øyenbrynskammen, den er grei til dette. Du kan også blande inn litt babysalve sammen med oljen.
rima Skrevet 31. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2009 Jeg trodde skurv var sånne flak i hodebunnen. Lillegutt ser jo bare ut som han aldri har blitt bada... Uff, fæl mor, jeg! Ja, jeg får prøve med litt olje og en kam. Synes det ser så ekkelt ut når hele hodet er dekket av det gule som syns gjennom det fine babyhåret...
* 5 om dagen * Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 selv om det ikke er flak,så er det nok skurv. noen ganger kan de få brune flekker,som om de aldri er badet. jeg brukte babyolje,på kvelden,noen dråper,lot det være i over natten. brukte luskam(den er jo helt fintagget) på morgenen før bad,og etter kort tid gikk det bort....
rima Skrevet 31. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2009 Hmmm. Ja, da er det nok det. Takker for svar jenter. Jeg skal finne fram kammen til kveldsbadet i dag da!
rima Skrevet 1. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2009 Tusen takk for supre råd! Etter olje i hodebunnen en time før badet og litt kamming før og under badingen er lillegutt helt fin i hodebunnen nå! SUPERT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå