Gå til innhold

Ang. de 100 punktene om FRP...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skulle det bevise? Det er bare de vanlige sosialistiske skremsels-propagandaene en vanligvis hører, og som i tillegger usannheter! Sterkt vridd om på for å sette dem i dårlig lys...

Gidder ikke å verdige alle punktene med et svar, men for å trekke inn noen få.:

Kjønnskvotering:

Jeg som kvinne vil ha en jobb fordi jeg er KOMPETENT til den, og jeg vil også ha verv fordi jeg er kompetent, og ikke fordi et firma eller et styre allerede har fyllt opp manne-kvoten sin!! Eneste som kan protestere mot å fjerne denne kvoteringen må være de som innerst inne vet at de ikke er kompetente nok til den jobben eller det vervet de vil ha...

Belønning av lite syke:

hva så? Er folk her klar over hvor mange som tar seg en fraværsdag for å få litt lengre helg, eller fordi de bare vil gjøre noe annet? Problemet er faktisk større enn de aller fleste er klar over! Hvorfor skal ikke folk som ikke utnytter den generøse egenmeldings-ordningen få litt igjen for å være ærlige? Tenk på hvor effektivt arbeidsmiljø en får dersom folk får en motivasjon for å faktisk gjøre jobben sin?

Og som enda et eksempel, sånn for å få det med så kan man jo nevne den mye omdiskuterte privatiseringen...

Saken er ikke den at helsetilbud osv skal bli dyrere fordi noe blir privat. Saken er den at det offentlige skal også kunne benytte seg av private sykehus, private sykehjem og lignende. Dette vil i verste fall resultere i at helsekøene blir drastisk forkortet, og at deres gamle bestemor eller oldemor vil få den hjelp og omsorg hun trenger på sine gamle syke dager.

Dere som ikke ser dette, er virkelig ikke opplyste nok til å diskutere, der er blendet av kommunistisk propaganda fra de sosialistiske som har som eneste mål å ha full kontroll på hele Norge og dets innbyggere. Våkn opp! Dagens system funker ikke, og så enkelt er det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er langt fra å være noen sosialist, men synes likevel ikke noe særlig om mange av FrPs forslag.

Problemet med at folk tar seg en helg på sykemelding handler vel egentlig mest om arbeidsgivere som suger på ledelse og burde ikke være noe det offentlige trenger å legge seg oppi. Forøvrig har jeg forstått forslaget slik at det først og fremst tar sikte på å minske fravær som går utover dagene arbeidsgiver må betale, men folk holder seg vel ikke vekk fra jobb i ukesvis fordi de føler for litt ekstra ferie, gjør de?

Ellers kan jeg, som kvinne si, at det faktisk er tilfeller hvor kvotering kan være bra. Men kvoteringen er vel neppe det jeg synes er mest bekymringsverdig med forslagene deres. Sprit til alle døgnets tider på alle slags butikker, for eksempel, synes jeg er et forslag som står veldig dårlig til norsk kultur.

Når det gjelder bruk av private sykehus ol er jeg i grunnen godt fornøyd med dagens ordning hvor det offentlige har avtaler med en rekke private klinikker og sykehus. Så jeg foretrekker nok et parti som går mer inn for å styrke den nåværende ordning og ta ting steg for steg.

Skrevet

Må kommentere punktet ditt om; "Belønning av lite syke."

Selvfølgelig er det totalt bak mål å skulle belønne de med lite sykefravær i form av mere penger f.eks. Du kan tenke tanken at en rekke mennesker velger å ta ut egenmelding basert på egen latskap, men du har aldri noen håndfaste bevis på at dette er tilfelle. Man skal -IKKE- straffes grunnet sykdom. Det er mange som sliter med dårlig samvittighet i forbindelse med dette i utgangspunktet, og kanskje kommer det i nye stillinger mennesker som i årerekke har slitt med å komme seg ut i arbeidsmarkedet igjen grunnet f.eks langvarig sykdom. Det er jo dermed naturlig at de i starten mest sannsynlig vil ha noen flere sykefraværsdager enn andre. Vi må stole på folket - ellers vil ikke folket stole på oss. Hvis vi velger å tro at alle tar egenmelding for å ta en dagstur over grensen, så mistror vi folket, og det skaper ingenting godt.

I stedet for å være kritiske til samfunnet, bør vi heller stille spørsmål om hvorfor ting oppfattes slik og hvorfor folk velger å egenmelde seg når det ikke gjelder sykdom? Hva gjør at de gjør dette? Hvorfor gjør de dette? Hvem er det som gjør dette? Det er nok en grunnleggende årsak i veldig mange av tilfellene som ikke bare baseres på latskap. Mistrivsel, dårlig ledelse, dårlige arbeidsforhold osv. Hvis man forsøker å forstå slike ting og arbeide med det - tror og håper jeg heller at sykdomsfraværet vil gå ned. Mye bedre enn å mistro folket. Skaper bare konflikt.

Hadde det vært så enkelt angående privatisering som du sier - hadde livet vært enkelt. Jeg er ikke imot tanken på privatisering til en viss grad, men det var det med å ha en gjennomtenkt plan og kanskje begrense det litt.

Føler meg dessuten veldig lite truffet av kommunist kommentaren - det er jeg så langt ifra. Men jeg har litt sunn fornuft og innser at FrP til makter betyr et ødelagt rike, og det unngår jeg helst.

Skrevet

Tror dere virkelig at det ikke ville vært mindre aktuellt å ta ut egenmelding for latskap hvis det gav ulemper, og ikke fordeler? JA, det finnes de som er nødt ja, men veldig mange som gjør det for å gjøre det. Og de må ofte skremmes for å holdes i jobben. Om de ikke trives i jobben er det ingen unnskyldning. Bare til å gå ut å søke andre jobber og vente på muligheten til å levere oppsigelsen.

Skrevet

HI sa:

"Dere som ikke ser dette, er virkelig ikke opplyste nok til å diskutere, der er blendet av kommunistisk propaganda fra de sosialistiske som har som eneste mål å ha full kontroll på hele Norge og dets innbyggere. Våkn opp! Dagens system funker ikke, og så enkelt er det"!

Hehe, dagens! Typisk, agressiv og egoistisk FrP`er. På med skylappene, verden sirkulerer rundt MEG og MINE behov. Resten av folka driter vi i.

Syk? Jaja, du har vel gjort noe galt for å bli det da, dermed bør du også straffes ytterligere.

Skrevet

*LOL* tror kanskje HI lider av paranoia! Type forfølgelsesvanvidd. "Staten seeeeer deg"

Skrevet

Du høres ut som tysvaerjenta.....

Du som er så "innenfor" i FRP-politikken har vel da fått med deg at nevnte parti går inn for å oppheve likestillingsloven og legge ned likestillingsombudet?

Dersom du tror at vi er i nærheten av likestilling og likelønn i dette landet så tror jeg ikke at du har veldig lang erfaring fra arbeidslivet.

Jeg jobber i offentlig forvaltning og ser daglig de lønnsforkjeller mellom menn og kvinner som FRP tydelig synes er greit. Det synes IKKE jeg!!

Det revnende likegyldig hvor kompetent man er så lenge arbeidsgiver går utifra at en kvinne skal ha barn på et eller annet tidspunkt i livet.

Skrevet

Det er mye som skurrer her, men å rettferdiggjøre at de som er mindre syke enn andre skal få mer penger er lavmål. Nå vet ikke jeg hva slags mennesker du kjenner, men jeg kjenner svært få som tar seg en dag ekstra fri i helgen. Det er ikke alle som har like godt immunforsvar, skal de straffes for det? Vi som har barn i barnehage og på skole blir ofte smittet av diverse influensaer, skal vi straffes for det også? Regner med at du har barn selv siden du er her, men de er tydeligvis verken i bhg eller på skole, da hadde du mest sannsynlig skjønt urimeligheten i det du så bastant påstår...

Skrevet

Jeg så at noen andre hadde skrevet et innlegg ja, men det var ikke meg! Hvorfor skal jeg gidde å skrive to innlegg om samme sak? Lurer på hvem som er litt rar jeg

Skrevet

Ordlyden og meningoppfatningen var nesten identisk med et annet innlegg, Derfor antaktagelsen om at HI var tysværjenta. Ikke noe rart i det.

Beklager fornærmelsen dersom så ikke er tilfellet:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...