Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Dersom jeg har besøk av noen venner og en annen venninne ringer så sier jeg alltid at hun også gjerne må komme men jeg har besøk. Det samme om jeg har avtalt med noen å gå på byen, åpen barnehage, fritidsaktiviteter for barn, turer osv.For meg har dette alltid vært en selvfølge, selv om de ikke kjenner hverandre eller er venner fra før med hverandre. Det som er da, det er at jeg ikke blir spurt på samme måte tilbake selv om de alltid får lov og blir med når jeg spør. Dette gjelder spesielt to stk. Dersom en av disse har besøk sier hun "jeg skal ha besøk i dag så det får nok bli en annen dag", "jeg og x skal på bytur så det passer ikke så bra idag". Er ikke dette litt spsielt?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 kanskje hun tenker at du er så spesiell at du ikke går overens med andre? At det blir trege samtaler og pinlig stillhet. Kanskje du ikke er nok sosialt kompetent;-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Er du helt dum eller anonym? Det går ikke ann å svare slik på ett innlegg.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Vi er alle forskjellige. Kanskje de ikke tenker over det. Jeg "deler" stort sett alltid mine venner. Det er jo koselig å være flere i lag synes nå jeg. Men det hender av og til at jeg gjør en avtale med en bestemt venninne og vi ønsker å være bare oss. Det kan være at vi har noe å prate om f.eks. at en av oss har det vanskelig. Er ikke alltid man vil dele det med alle.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Jeg vil nok stort sett si at jeg er opptatt, dette av hensyn til den vennen jeg har avtale med. Men det er jo unntak, f.eks om vi skal på byen. I så fall sier jeg til begge at den andre også vil være med og spør om det er greit.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Det kommer litt an på hvem jeg har avtale med den dagen. Og selvfølgelig hva jeg har planer om. Jeg kan synes det blir ubehagelig hvis jeg har en avtale med noen og hun tar med seg noen andre... Kan være koselig av og til, men kommer litt an på situasjonen...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Du har da ingen rett til å kreve at de skal gi deg lov til å komme på besøk uansett hva de gjør. For da forsvinner vel vitsen med å spørre om det passer å komme på besøk. Ja, du inkluderer alle alltid, men det finnes jo folk som faktisk har lyst til å fokusere på hver enkel venn når de endelig skal treffe denne personen, og da blir det rart at du skal være med også.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Men hvorfor sier du til henne at det er greit at hun kommer, selv om du har besøk? Kan ikke du bare si det samme som hun sier til deg? "jeg har besøk i dag, så det får bli en annen gang". Så vanskelig er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå