Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 HVORFOR skal dere det? Hva er det ved dette partiet dere liker?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Jeg bryr meg hovedsaklig om en ting politisk- få så mange innvandrere som mulig ut av landet, og skjerp inn på reglene på de som allerede desverre er her. Har vanligvis stemt Høyre, men nå blir det Frp- jeg har som mange, fått fullstendig nok av situasjonen med utlendingene.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Og du har fått med deg at partiet som sitter med regjeringsmakt også må ta ansvar for en del andre ting enn at du er lei av svartinger?
Gjest Pusikatt Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Jeg skal stemme Frp fordi: Jeg er FOR økt privatisering av Helse og Omsorgstjenester Jeg er FOR å tillate midlertidige ansettelser Jeg er FOR ordens og oppførselskarakterer i barneskolen Jeg er FOR å gi lærerne økt autoritet og innflytelse Jeg er FOR å kutte NRK-lisensen Jeg er FOR en innstramming av Innvandringspolitikken Men viktigst for meg i år, er skole og Hlese og omsorg, så derfor får Frp MIN støtte. PS. Ser noen her har klagd sin nød over at NSB foreslås privatisert og solgt. Deler av NSB er allerede privatisert, og det under rødgrønn regjering. Flere aktører på jernbanen betyr konkurranse og billigere priser. Husker dere hvor dyrt det var å fly før billig-selskapene banet seg inn i markedet og skapte konkurranse og priskrig? Dette kommer forbrukerne til gode. Det ble i sin tid STOR oppstandelse da Frp foreslo at Televerket ikke skulle få ha monopol, og at telefoni-tjenester skulle privatiseres, for å gi brukerne billigere tjenester og flere valgmuligheter. Mye ståhei fra de andre partiene, Frp var jo helt på jordet. Tilslutt ble forslaget vedtatt av AP-regjeringen. Og si meg hvem som i dag kunne tenke seg og bare få ha ETT valg når det gjelder telefon-leverandør. Og når det gjelder de hundre punktene, så er det bare halve sannheter og antakelser av partiprogram som er funnet frem. Man kunne lagd hundre slike "negativt rettet" punkter om alle partier, men hvem gidder???
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Dette er en grunn til at jeg IKKE skal stemme rødgrønt: http://www.dagbladet.no/2009/08/31/nyheter/valg_2009/valg09/eldre/eldreomsorg/7883404/ Og dette er grunnen til at jeg er enig i FrP at integreringspolitikken og tilrettelegging for innvandrere er så dårlig at innstramming må til før vi kan åpne for flere: http://www.an.no/nyheter/article4549246.ece Og dette er en av grunnene til at rødgrønt ikke får min stemme: http://www.nrk.no/nyheter/1.5338096 Men all honnør til SVs Halvorsen likevel, som skaffet nesten 100 % barnehagedekning!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Men FrP er jo i bunn og grunn for en enda dårligere integrering, bla ved å kutte i norskopplæring til innvandrere, plassere asylmottakene i Afrika og fjerne kjernetid i områder med mye minoritetsbarn. Hjelper ikke å sende halvparten hjem om man fremdeles ikke hjelper de som kommer her, det blir jo helt på trynet. For å ha et vellykket flerkulturelt samfunn MÅ man faktisk ha en integreringsplan.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Men hvorfor skal de lære norsk når de skal oppholde seg i Afrika til søknaden ev. er innvilget? DA først trenger de norskkurs, og det vil selvfølgelig bare bli en liten tredjedel av alle asylsøkere som faktisk kommer inn til landet og trenger opplæring. DA er det jo helt greit å kutte kostnadene vel?? Hvor enn vilt det enn høres ut, synes jeg det er helt genialt å legge asylmottak i Afrika. Da vil nok mange ikke reelle asylsøkere skygge banen. Færre kriminelle kommer inn i landet osv. Ser bare fordeler. Og så kan heller Norge øke bistandet til de Afrika-landene som er villige å være transitland/mellomledd! Helt ypperlig!
☆lieela Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Fordi FRP er det eneste partiet som har mulighet til å slå AP i mine øyne og jeg vil ha regjeringsskifte.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Hva med de nordmenn som jobber på asylmottak? Skal vi også sendes til Afrika tro? Ja, for dette blir billig. Her på asylmottakene er det psykologer, helsepersonell, advokater. Alle har hus, familie og jobb her i Norge. Skal se det blir billig for Norge AS å sende alle ned dit.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 selv om jeg ikke er enig i alt FRP står for, så er faktisk de det eneste partiet som jeg føler er ærlige..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 09:40: Hva med deg og din egen familie da? Er ikke det viktig? Hva skjer med deg hvis du blir alenemor, hvis FrP fikk bestemme?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #12 Skrevet 31. august 2009 Lieela: Er du villig til å ta hva som helst, bare det blir regjeringsskifte?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #13 Skrevet 31. august 2009 - Strengere asylpolitikk!!!! (Nok er nok!!) - Lavere skatter og avgifter - Mer privatisering - Mindre sykehuskøer - Bedre eldrepolitikk - Fjerning av arveavgift - Fjerning av bomring Dette var noen av grunnene jeg har for å stemme FRP!!! )
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #14 Skrevet 31. august 2009 Dytter opp denne, siden jeg ser noen har laget ny tråd i kveld og ikke fått med seg at dette ble diskutert tidligere i dag. Så her kommer den på nytt.
Gjest Pusikatt Skrevet 31. august 2009 #15 Skrevet 31. august 2009 Det er forresten et par ting jeg er usikre på når det gjelder Frp, som jeg skal stemme på. Og det er at jeg lurer på nødvendigheten i vin i butikkene, men samtidig; hvorfor ikke? Det andre er bompenger. Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i å fjerne den avgiften. Samtidig er den litt urettferdig. Min søster og jeg jobber i samme bedrift, har nesten samme utdannelse og lik grunnlønn. Men hun bor tre mil unna, og må betale myyye penger i bomavgift, det må ikke jeg. Det er litt urettferdig. Hun blir "straffet" fordi hun har valgt å bosette seg der hun bor. Samtidig må jo veien til jobb være i orden, så akkurat dette med bomring og avgift, er jeg usikker på., litt for og litt i mot...
☆lieela Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 Anonym 18:16 Ikke hva som helst : ) For min egen del tenker jeg ikke kun på hva partiet står for, men også hvem som sitter der. Jeg har inget favorittparti, synes flere av dem har masse bra å komme med i grunn-men vi vil ha godt av en forandring her i landet.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Pusikatt, du vet det at disse bompengene kan skrives av på skatten? Man må rett og slett legge ved et ekstra papir, der man forklarer utgifter (bensin og bompenger) man har ved reise til/fra jobb i året. Veldig enkelt og greit. Har funket for meg i mange år allerede.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 Frp her også. Lei alle de innvandrene som det sååå synd på .....de har det jo så leit her...hvorfor ikke bli der de var da... Nå har ap regjert i 8 år..og på tide å la noen andre styre skuta...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #19 Skrevet 31. august 2009 Henger meg på dere andre som har svart, jeg stemmer frp av samme grunner.
Gjest Pusikatt Skrevet 1. september 2009 #20 Skrevet 1. september 2009 Ja jeg vet det kan skrives av på skatten. Men det vil likevel ikke gå i break even? I såfall, dersom du får alt tilbake i form av skattepenger, ser jeg ingen grunn til å ikke fjerne bompengeavgiften. Men som sagt, jeg bor nært jobb, har ingen reiseutgifter, så jeg har ikke vært borti dette avskrivninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå