sjokoBolla Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/1070483/100_innvendringer_mot_Frp.html Håper alle som har tenkt å stemme FrP leser dette før de stemmer. Tenk deg om, dette er viktig.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Dette er bare det samme sosialistiske mølet som kommer frem i hver eneste valgkamp. Kanskje på tide at AP og resten av den venstrevridde gjengen begynner å fokusere litt mer på sin egen feilslåtte politikk enn å prøve å skremme vekk oppegående selvstendig tenkende velgere med direkte løgner? Tull og vas fra ende til annen! Dette vet jeg, for jeg er nemlig innenfor i FRP, og har litt mer greie på deres politikk enn noen av de som kritiserer i full offentlighet....
snuffe Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Så FrP har egentlig en sånn hemmelig politikk som bare de som er "innenfor" får vite om, mens vi andre skal lures til å tro at partiet er skikkelig tåpelig ved å lese partiprogram og sånt? Herlig strategi, da. =D
Abracadabra Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 haha ler meg ihjel av shutes innlegg! tar jo gjerne dette med en klype salt siden det er "konkurrenten" som kommer med det - men jeg kommer nok likevel aldri til å stemme frp nei...for mye virker regelrett urealistisk...pluss at selv om jeg akkurat NÅ er en av dem som nok hadde nytt veldig godt av frps politikk, så vil jeg mye heller være med og bidra til fellesskapet enn å feite egen lommebok. det er jo ikke sikkert jeg har det like godt mht jobb og inntekt hele livet...
Gjest Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Sier ikke at det er "hemmelig politikk", sier bare at folk er altfor påvirkelige av svartmalingen og drittkastingen som kommer fra "konkurrenten" som det blir kalt så fint her. Og det er latterlig mange som lar seg påvirke av nettop det, og den svartmalingen som var i aftenposten der, er rett og slett bare skremselspropaganda. At du har klart å gjøre deg opp en mening ved å lese partiprogrammet er jo bra, men det er faktisk ikke alle som tar seg akkurat det bryet der.
Abracadabra Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 bra sagt, Tysværjenta, jeg er helt enig. men det gjelder jo begge veier også da! eller alle veier, burde jeg jo si, der er jo mange partier som kun er opptatt av å svartmale hverandre for tiden. (det kan i hvert fall virke sånn!) jeg befinner meg i utlandet i år under valgkampen, og jeg må si at det er deilig å kunne lese om partiene i ro og mak uten debattprogrammer med skrik og skrål, og drittslengings-avisoverskrifter i hytt og vær...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 dette er grunnen til at jeg ikek fordrar politik. jeg synes de til tider er helt usakelige (partiene altså). Hva om partiene kunen konsentrert seg mer om seg selv i stede for skittslenging om andre parti?? Det er ingenting som får meg til å by mer i mot enn parti som er mer opptatt av å slenge dritt om andre partier enn å snakke om sitt eget. Jeg sier ikke at jeg skal stemme FRP (for det blir det nok ikke), men det sier seg selv at man får ikke ett rett bilde av politikken deres av å lese om andres utforming av deres meninger. Skal man først lese om ett parti så må man lese det de SELV har skrevet
kirsty*2barnsmamma Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Nei det hadde jeg ikke tenkt til uansett... håper bare at folk en vakker dag virkelig setter seg ned og leser programmet deres, hele versjonen, ikke bare valgkamp versjonen.. da tror jeg ikke de hadde fått så mange stemmer. men desverre så stemmer folk basert på det de hører blir sagt i media, eller basert på hva andre sier... jeg har lest hele plattformen deres og synes det er skremmende at de er så store!
septbaby09 Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 FRP svartmaler som alle andre. Å jeg personlig mener det er galskap om de kommer til makta. De er som ole brum, ja takk begge deler. Skal pusse opp hele norge for milliarder, og senke alle skatter og avgifter, samtidig. Bare å ta av oljefondet hehe
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Vet ikke hva jeg skal stemme på enda, men er mest interessert i å få ut de rød grønne idiotene... Norge generelt suger når det gjelder lover, regler og ikke minst politikk..
snuffe Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 Jaha? Hvilke land har bedre "lover, regler og politikk" og hvorfor det?
septbaby09 Skrevet 31. august 2009 #12 Skrevet 31. august 2009 Det lurer egentlig jeg litt på også. Sammenliknet med mange andre land er norge et meget bra land og bo i. Vi begynner å bli litt vel kravstore mener nå jeg Heia AP hehe (trygt og godt)
"nøtteliten" Skrevet 31. august 2009 #13 Skrevet 31. august 2009 Støtter den sprtbaby. Hva er det egentlig som er så ille med levestandarden vi har i Norge? De som har noe å klage på bør se seg litt rundt i verden synes jeg.
lindynatt Skrevet 31. august 2009 #14 Skrevet 31. august 2009 Vel la oss ta helsevesenet Laange ventetider hos spesialister og på operasjoner. Ikke gynekologer som tar pap testen men feastlegen og kun pr 3 år. jeg bor i Tyskland, her gjør gynekologen det og tar innvendig UL og dette en gang i året. tannlege får man iv elfredslandet Norge betale ut av egen lomme. Her dekekr sykeforsikringen en god del. Vei standaren i norge er latterlig dårlig, herregud for noen dårlige veier man har. Og billistene er statens melkeku nummer 1. De fleste partier har overtatt masse frp politikk oppigjennom årene og se hva som skejdde medoljefondet, det skrumpet enormt fordi man i stedetfor å bruke det, kastet det vekk på risikante invisteringer. De som tror FRP ikke kan noe, ta en tit tpå os Kommune utenfor Bergen, hvor frp sitter med makten og flere eldre har fått syden reiser på kommunens budget da kommunen går med overskudd. Tror også at eindomsskatten er avviklet der. Fomueskatt på bil, min tyske mann (og jeg selv) fikk en aha opplevelse og skjønner nå hvorfor så mange har så eldgamle biler.. Gamle biler er ikke så tafikk sikre som nye.. AP har styrt landet lenge og styrt det på grunn, men politikerne er jo mer opptatt av å mele sin egen kake enn noe som helst annet... Man må få til en forandring i Norge og man må åpne øynene litt mer for det store utland, at man ikke ødvendigvis har det så godt som politikerne lar dere tro...
Abracadabra Skrevet 31. august 2009 #15 Skrevet 31. august 2009 det viktigste er i hvert fall at alle tar en informert avgjørelse, og bruker stemmen sin! jeg skrev det i et annet innlegg også i dag, husk dette: hvis man ikke bruker stemmeretten sin, har man ingen rett til å klage på resultatene. så husk å stemme, alle sammen!!!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 Joda, klart man kan sammenligne Os med store kommuner, men hva er det egentlig man oppnår med det? Beklager, men jeg bor i Bergen og kjenner godt til Os. Finnes overhodet ikke sammenlignbart, i mine øyne. Skal man sammenligne noe og forvente det samme resultatet begge steder, må nesten rammebetingelsene og forutsetningene være LITT like i hvertfall. Det er himmelvid forskjell på et liten liten kommune på landet og en storby. Men, du skal ha ros for innsatsen i alle fall. :-)
christina88 Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 ikke noe problem HI er det siste partiet jeg noen gang kommer til å stemme... ulogisk parti, de skal gi oss alt ,skattelette bedre veier bedre helseomsorg, sende hjem alle slemme innvadrere for de er jo farlige alle sammen, og bedre ditt og datt , men hvordan skal de få penger til å gi et land alt pluss litt til. da må jo den eneste logiske løsningen være olje penger, men hvordan bruke opp alle fremtidens penger nå, når vi egentlig har det knall bra.. norge er på topp i nesten alle levestandar statestikker, hvorfor er vi aldri fornøyd med det vi har'???? blir nok ap for det er trygt og godt når ap styrer:) og ikke minst realistisk.. sjokoladeis stå på , bra noen forstår det:)
septbaby09 Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 Man kan ikke sammenlikne en liten kommune med et land he he.. Man kan ikke sammenlikne feks veistandaren i tyskland med norge. Norge er langstrakt, og har helt andre geografiske utfordringer enn veldig mange land i europa. Så kan man heller ikke fokusere på hva de rødgrønne ikke har fått til. Hvilke regjering er det som noen gang har oppfylr alle valgløftene sine iløpet av en regjeringsperiode på 4 år???? Ingen!!!! Vi normenn mmå slutte å se hva de har i andre land som vi ikke har, heller snu det å se hva vi har som de ikke har??
Nr. 5? Skrevet 31. august 2009 #19 Skrevet 31. august 2009 Er vel opp til hver enkelt hva de vil stemme. AP er langt fra noen genistreker ihvertfall.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 31. august 2009 #20 Skrevet 31. august 2009 Jeg bodde 7 år i England, og min mann er engelsk. Vi sammenligner hele tiden, og er så utrolig glad for at vi bor i Norge. Vi har det sinnssykt godt her, bare synd at så mange ikke vet det. Fikk litt sjokk da jeg flyttet tilbake, for syns folk hadde blitt så rike, og at de klaget mere enn før. Er jo alltid noen som aldri blir fornøyd. Helt klart er det forbedringspotensiale her i Norge, og vi har en del utfordringer som må løses, mener bedre å prøve å gjøre velferdsstaten enda bedre enn å gå helt motsatt vei. Jeg er så glad for velferdsstaten, og jeg betaler min skatt med glede :-) Heia rødgrønne!
lindynatt Skrevet 31. august 2009 #21 Skrevet 31. august 2009 nå har da de rødgrønne sittet med makten før.. og masse valgflesk ble aldri omsatt. Det med geografien i norge og veier er sant, men ejg snakker da f.eks om bergen, elelr veien mellom Bergen og Oslo, hvor det er fullt a huller i veien, vi ødela 3 dekk i fjor da vi var i Norge, gudene vet hvor mange vi ødela denne gangen. Vi lurte på å flytte til Norge, men fant ut at a) betaler vi mer skatt i Norge tjener min mann mindre og c) som kronisk syk er det et slit med å finne leger, kommer til spesialiser osv og 4) skatter og avgifter Nordmenn er så glade i å betale skatt og avgifter, de tror at dette kommer alle til gode. Vel er du helt svak får du ikke hjelp, har du vært smart og studert lenge og har en god jobb, så skal du bli straffet for det også. Selvfølgelig har Norge bra ting, men er det virkelig noe å rope hurra for når mor MÅ ut i jobb et år etter ungen ble født, senest? Er det så fryktelig positivt å sende en så liten unge i barnehagen eller til dagmamma? Eller kanskje hvis man hadde hatt råd til å være mer hjemme og ta seg av sine egne unger, kunne det ikke har vært positivt? Typisk norsk er jo det å si, ja se hva frp fikk til på os, nei men dette kan de da ikke klare i hele landet? Nei neppe så bra men de kan i allefall klare ting bedre I allefall har de gjerne ideene først og så noen år senere finner disse ideene veien inn i Aps programparti... har dere ikke fått øynene opp for at det sløses penger og ikke minst, hvor mange oljepenger som gikk rett ned i sluket pga finanskrisen? At frp vil hive ut visse asylsøkere og ulovelige innvandrere, vær glad for det, de som bidrar positivt tils amfunnet er jo ikke i faresonen, det er snylterne (og det finnes nok av dem i alle land) man vil gjerne bli kvitt. Det er mye appelering til folks følelser og vrangforestillinger motstanderne av frp driver med, for de fleste gidder ikke å sette seg inn i politikken og lese parti programmer. I allefall for å danne sin egen mening og ikke journalistene sin mening.. Det er da kjent at journalister ofte er venstrevidd og de er ikke objektive.. Jeg skal avgårde til konsulatet å stemme i morgen, i bunn og grunn er det viktigste, at alle sammen bruker stemmeretten og gjør noe med ting og tang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå