Gå til innhold

Noen som har opplevd dette? (ang amming)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk en lengre periode, men ammet myyyye hele tiden. På fredag tok jeg min første bytur etter lille ble født(nesten 5 mnd siden). Mange timers opphpld i ammingen, pumpet da jeg kom hjem og hadde da ca 350 ml. Morgenen etter var det helt tørt!

Skrev et innlegg på ammedebatten om at det var slutt på ammingen, men syntes det var så trist så jeg pumpet hver 3. time for å se om det kom noe tilbake. Får ca 100 ml tilsammen hver 3. time nå. Er jo ikke nok til å mate jenta mi alene så jeg har begynt å gi litt tillegg også. Hun storkoser seg med flasken og vil helst ikke ha pupp.

Det jeg lurer på er om det er noen som har opplevd det samme, men klart å fortsette nattamming/tidlig morgen/kveld? Sjelden hun vil ha mat om natten, men er så mye greiere med puppen enn flaskestyr. synes jo det er så koselig å amme og vil ikke gi helt opp kjenner jeg....

Har tenkt å gi flaske på dagen for orker ikke styre med å få opp produksjonen en gang til, har måttet gjøre det en gang før. Men mister jeg ikke alt om jeg kun holder meg til 3-4 amminger pr dag? Blir veldig takknemlig om noen deler evt erfaringer med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dro på festival i sommer og hadde glemt brystpumpa igjen hjemme. Da var Adrian 6 mnd ca.

Jeg hadde en SYK spreng når jeg kom hjem,amma han så han tømte begge brystene,men så var det tomt. ALtså det ble liksom ikke laget mer melk. Så jeg la han til brystet HELE tiden etterpå,og det tok ikke så lang tid (ca ei uke eller 2) så var det tilbake til normalen. Prøv å legg henne til så mye som mulig :)

Skrevet

Hos meg var det liten sammenheng mellom hvor mye jeg klarte å pumpe ut, og hvor mye melk jeg faktisk hadde. Skulle jeg dømt etter hvor mye jeg klarte å pumpe ut, hadde jeg trodd jeg ikke hadde melk overhodet, for det kom alltid vfeldig lite ut. Men når babyen drakk selv, var det plenty, og alle barna la godt på seg av morsmelken.

Jeg tror altså at det godt kan hende at du hadde nok melk og godt kunneha fortsatt å amme som normalt, aøtså at du ikke hadde trengt å begynne med tillegg.

Når du først begynte med det, avtok naturligvis brystmelkeproduksjonen fordi etterspørselen av den minket.

Men du mister ihvertfall ikke alt hvis du ammer 3-4 ganger per dag, så det kan du godt fortsette med.

Lykke til.

Skrevet

Hehe, jeg prøver og prøver, men problemet er at hun vil ikke ha pupp annet enn når hun er dødstrøtt. Altså natt og tidlig morgen og kveld. Vrir seg unna og hyler. Prøver å amme før hun får flaske, men nytter ikke. Har hatt en slik nekte-periode tidligere også og det tok 3 uker før det gikk over. Den gangen gav jeg meg ikke, men nå vet jeg ikke om jeg orker det en gang til. Hun må uansett avvennes i desember siden jeg skal begynne å jobbe igjen. Men jeg kunne jo tenke meg å fortsette med den ammingen hun har lyst til så er litt redd for at alt forsvinner om jeg bare ammer de få gangene i døgnet. Hører jo om dem som ammer kun noen få måltider...

Skrevet

Jo, jeg var i utdrikningslag da lille var 4.5 mnd. Da måtte økedøgn fra helvete til med bare amming omtrent for å få opp produksjonen igjen. Ungen hylte som stukken gris og det var ikke noe annet å gjøre enn å amme i ett strekk omtrent. Puh.

Nå som jeg har to barn har jeg null planer om å dra på noen festligheter før jeg er klar for å trappe ned amminga. Jeg kan jo ikke amme i ett strekk når jeg har en liten sjalu gutt å tenke på i tillegg til babyen :-/

Skrevet

Sånn sett :-)

Jeg ammet morgen og kveld i nesten et år jeg. Melka forsvant ikke, det ble bare mindre av den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...