Mammaioktober Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg er fullgått 33 uker, og fikk for noen dager siden en smerte nede ved "underlivet/symfysen". Regner med dere forstår hva jeg mener. Det er ubehagelig, ofte direkte vondt å gå. Spesielt å reise seg opp. Det er ikke konstant smerte, men kommer oftest når jeg er sliten eller har gått mye. (Tror jeg) har ikke fått kartlagt smerten helt ennå. Jeg tror dette kan være bekkenløsning jeg da, men er det noen som har det sånn, som vet hva det er? Er dette noe man må ta kontakt med lege evt. jordmor om...? Takknemlig for alle svar..
Stephanie_ Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 huff.... høres ut som bekkenløsning:-( er greit å fortelle lege/jordmor om smerten, det fins forskjellige måter å prøve å lindre det på, og selfølgelig få stadfestet at det er bekkenløsning. Alltid bedre å vite hva smertene er. For meg er noen dager verre enn andre, men gjør alltid vondt når jeg setter meg i sengen.
Mammaioktober Skrevet 30. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2009 Æsj.. Jeg tenkte meg vel det. Føler også at noen dager er verre enn andre, og av og til så kjenner jeg det ikke. Det blir kanskje verre utover. Er det sånn for deg at du må holde deg mer i ro, slik at det ikke skal bli verre, eller hjelper det å være i aktivitet?
koala Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Det er bekkenløsning i symfysen og er desverre lite fysioterapeut kan gjøre med det foran, smertene bak i bekkenet er lettere å behandle. Prøv å variere mellom å sitte/være i bevegelse. Å sitte hele dagen på kontorstol er ikke bra, gå lange turer er heller ikke bra. Litt av alt er mottoet. Husk å sette deg med beina samlet, også når du skal inn i bilen, ligg om natten med stor pute eller dyne mellom beina. Ligg på et glatt trekk eller silkelaken så er det lettere å skli rundt når man skal snu seg. IKKE støvsug eller gulvvask! Det blir du verre av, få noen andre til å ta det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå