Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Noen som vet hva som skjer om man sender inn en mld og vedkommende blir tatt i fra barna? Har resten av familien (besteforeldre, eldre søsken osv) noen rettigheter, altså evt ta over barna?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Det er vanskelig å si. Du får ta en tlf og snakke med dem.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Vel - nå skal det ekstremt mye til før barnevernet tar barna fra foreldrene; de vil gjerne forsøke alle mulige hjelpe- og støttetiltak først. Når det gjelder rettighetene til resten av familien - vel, i utgangspunktet har de ingen, men helt avhengig av situasjonen, KAN det være aktuelt å inkludere annen familie. Avslutningsvis blir altså konklusjonen - det kommer an på.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Barnevernet vil i første omgang etterforske saken - dette har de tre måneder på, om ikke det er et alvorlig tilfelle, da blir barnet satt i beredskapshjem med engang. Så vil det evt. bli satt i gang tiltak. Om det går så langt som til fylkesnemda og barnevernet tar over omsorgen så vil de først vurdere familie som fosterhjem, men i bunn og grunn så er det barnets beste som er avgjørende, og det er ikke sikkert det er gunstig om barnet bor hos f.eks bestemor eller tante..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Her er det snakk om foreldre som bruker narkotika og som er ute om natten osv. barna er ikke i småbarnsalderen men er 13-15 år. Problemet er at dette er veldig nær familie så vil ikke at barna skal bli tatt bort og havnet langt vekk, selvom jeg tenker selvfølgelig på barna, (og noe må gjøres) derfor om vi evt kunne tatt over.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Det kan du jo spørre om? Er fullt mulig å være anonym også. For at du skal kunne ta over omsorgen for barna må du være godkjent som fosterhjem, men omsorgsovertakelse er altså en ganske lang prosess..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 jeg vet om ei som bruker amfetamin flere ganger i uka, og selv om barnevern og alt er på henne, så mister hun ikke ungen.. og hu her suger som mor! siden det er et lite land skal jeg ikke gå i detaljer..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Hm akkurat, så det vil si at det så og si ikke er noe vits å gjøre noe med det da barna er/bor allerede litt hos besteforeldre. pga som dem selv sier "har dem det ikke noe bra hjemme" men hvis jeg innvolverer barnevernet vil de da ha barna hjemme hele tiden og sikkert "hjelpe" dem der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå