Hopptetussa90 Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Hvordan ble magen deres etter ks? Har hørt at magen ikke trekker seg tilbake på samme måte som ved vanlig vaginal fødsel. Stemmer dette, eller er det bare pisspreik? Håper på svar fra noen med egne erfaringer
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Kan ikke svare for andre, men jeg hadde ingen problemer med å få tilbake magen etter keisersnittet.
maysen Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 jeg har fått en nummen pølse nederst på magen... men vi hadde katastrofeks, og da skal jo ungen være ute i løpet av veldig kort tid, og ting går nok litt fort i svingene.så et vanlig ks etterlater seg nok et penere arr og magen trekker seg muligens bedre tilbake...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 jeg og har nummen pølse rett over arret, hadde selv haste ks... så jeg er misfornøyd med magen min etter ks med nr 1
entil :) Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Magen min trakk seg fint tilbake og arret er nesten usynlig. Det var et planlagt ks for 3 år siden, men magen har vært sånn i alle fall 1 år.
barney Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Hadde et planlagt KS for 4 år siden, magen ble flat og fin igjen etterpå og arret kan du nesten ikke se idag. Nå har jeg født en til siden det og syns ikke magen trakk seg så godt tilbake etter nr 2 (vanlig fødsel)!
Gjøkeredet③ Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Jeg hadde hastesnitt i desember og magen har trekt seg helt fint tilbake igjen, og arret er blitt veldig lite, og nesten usynelig.. Tror det kanskje er litt individuelt jeg.. Er jo de som føder vanlig også som sliter med å få magen til å trekke seg ordentlig tilbake igjen etter..
rachelmor Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 eg hadde også hastesnitt, for 2 1/2 år siden. magen jekk nokså greit tilbake, men måtte trene godt
Gjest Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Kan bare snakke for meg og søstra mi. Min var flat nesten med en gang og jeg har ingen overflødig hud eller heng over arret. Arret er så godt som usynelig og ligger langt nede. Samme med søsteren min.
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 Det tok ca 1 år før magen min var ok. Så gravid ut lenge. Som flere sier var det en slags pølse over arret. Arret er fint, men magen over var vanskelig å fjerne. Har en bekjent som også slet med dette. Det er vel litt forskjell fra person til person, men jeg har hørt av helsepersonell at det fort kan ta lenger tid for at magen etter ks "normaliserer" seg.
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 31. august 2009 #12 Skrevet 31. august 2009 Jeg håper og satser på at det blir vanlig fødsel denne gangen
It's all about me Skrevet 31. august 2009 #13 Skrevet 31. august 2009 Min ble raskt helt flat igjen og arret synes omtrent ikke.
indigomamma Skrevet 31. august 2009 #14 Skrevet 31. august 2009 har hatt haste snitt med nr 1. har den berømte følelses løse pølsa. men arret er fint . veldig fint til å være haste snitt sier det. (ikke at jeg vet). men skal jo sies at jeg ble jo gravid 6 mnd etter 1mann. så det har nok mye med at mangen fortsatt ikke er i "form"
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 1. september 2009 #15 Skrevet 1. september 2009 Ofte er det forskjell mellom planlagt ks og haste ks. Med planlagte ks har de tid til å tøye muskelatur til siden og ikke snitte over "vitale" deler. Med haste KS har de ofte dårlig tid og må bare snitte opp uten tanke på muskelatur etc. Første snittet jeg hadde gikk fryktelig fort i narkose. Fikk etter det den berømte pølsen som henger og som er utrolig plagsom. nitt nr to var et "planlagt hastesnitt" Prøvde å føde, men fikk et kontrollert haste snitt når det ikke gikk. Da hadde de mye bedre tid og alt var rolig, men de klarte ikke å reparere muskelatur som allerede var delt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå