Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Har ei venninne som fikk en unge for en mnd siden.. På sykehuset fikk ble hun nødt til å gi litt mme i tillegg til å amme pga at ungen ikke la på seg nok.. I ettertid har hun fortsatt med å gi mme, men har kuttet ut å amme.. Synes det blir så feil jeg! Selv slet jeg i 2-3 mnd med amminga, men jeg gav meg aldri.. I tillegg fikk de barnevakt nå i helga så de kunne få slappe av og dra ut og drikke!?!? (De som passa ungen bor ca 2 timer unna med bil..) Er ikke det litt VEL tidlig?? Vi fikk barnevakt for en kveld da ungen nærmet seg ett år... Da passet de ungen hjemme hos oss og vi kom hjem igjen utpå natta.. (nesten edru igjen da)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Kjerring! er det jeg vil kalle deg. Du kan tenke ditt om sakene, men at du har behov for å diskutere det sier meg ikke at du er gammeldags, men kanskje litt trangsynt. At hu drar på byen etter en måned uten spesiell anledning er kanskje litt tidlig ja, men ikke noe jeg hadde brydd meg så myhe om om en venninne gjorde.
Dronningen! Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Om du lever livet ditt slik du gjør så er det opp til deg, er det ikke da opp til din venninne å velge hvordan hun vil leve livet sitt? Du er ikke gammeldags, du har bare litt tid til overs som du bruker på å irritere deg over andre:o)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Hun må være tilfreds med livet sitt og ikke du. Hun vil ikke amme, so what? Ikke alle som vil slite i månedsvis, jeg hadde heller ikke gjort det (var så heldig at vi fikk det til helt fra starten). Og barnevakt, når barnet ikke er fysisk avhengig av mamma, da må det være glimrende å få seg litt tid som voksne igjen. Vi oppdaget at vi var alene for første gang når jeg måtte til legevakt og svigers passet ungen - da var han nærmere 3 mnd!
Gjest eelis+guttespire Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Nei, du har bare for mye fritid. Pass dine egne saker, du :-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 HI her.. Jeg sier jo selvfølgelig ikke noe til venneparet.. Fra starten av ville hun jo amme, så jeg forstår liksom ikke helt hvorfor hun da slutter.. Men men.. Er jo selvfølgelig opp til henne.. Synes bare det er så feil av folk å dra på fest når man nettop har fått en unge!! Man burde jo være "gamle nok" til å ta på seg ansvaret som man selv har vært med på å lage... Og ja, jeg har sikkert for mye fritid, men sånn er det dessverre når man er ufør...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 og hvorfor er dette dumt? det er uansvarlig fordi...?? barnet er ikke i fare eller noen verdens ting. hvis du er en god venninne så vær glad på hennes vegne om at hun har fått barn og ikke kritiser henne selvom hun gjør ting anderledes enn deg. hun setter jo ikke barnets liv eller trygghet i fare. relax;)
Dronningen! Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Men om det er feil for deg å ta en tur ut en mnd etter fødselen så er det ikke alltid det for alle andre... Så lenge "veninnen" din er fornøyd med sine valg så er vel alt bra? Den siste kommentaren din synes jeg ikke passer i dette innlegget, man kan ha lite fritid selv om man er ufør!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Neida, ikke gammeldags. Bare litt mer moderlig enn henne.
Dronningen! Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Måles moderlighet i amming og null tilstedeværelse av egentid? Satan, da er jeg en ekstremt dårlig mor! PS: Jeg ammet lenge:o)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Ja, moderligheten måles i tiden du tilbringer sammen med ditt nyfødte barn. Hvis du drar på fyllefester umiddelbart etter fødselen, synker moderlighetsbarometeret selvfølgelig fortere enn hos ei som er hjemme og tar seg av nurket sitt 24/7 de første månedene. Visste du ikke det?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 da du gikk på barne og ungdomskole,planla du å bli ufør? ikke alltid ting blir som man planlegger. og ikke alle som må være med barnet sitt i 12 mnd før man tar seg en frikveld. barnet overlever uten problemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå