Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg har hatt 2 samtaler med legen min. Fikk en oppgave sist, som gikk greit. Men den oppgaven jeg fikk etter siste samtale klarer jeg ikke. Jeg skal til samtale igjen til fredag. Jeg skal liksom få opp en alternativ tanke, en logisk tanke.. Eller finne roen på en måte så jeg slipper og gjøre det jeg pleier og gjøre. Men vil jeg få "kjeft" av legen om jeg ikke klarer dette? Vil legen gi meg opp? Jeg tenker og tenker, men jeg klarer enda ikke tenke alternativt. Hvor mange slike timer pleier slik terapi å vare? Sikkert veldig individuelt. Jeg fikk 4 timer sånn i slengen, men kan ikke tro at jeg vil være helt "frisk" etter disse 4 timene. Jeg tenker en del p¨å det, prøver.. Men jeg får ikke opp disse alternative tankene enda.. =/
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Nei, det vil gå helt bra Bare fortell det som det er. Vil forøvrig tipse deg om boken "Tenk deg glad" av David Burns, den handler om kognitiv terapi og biblioterapi http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=tenk%20deg%20glad&p=1&r=1&cid=162571
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Tusen takk for svar! Skal sjekke ut den boken. )
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Antar det er tvangstanker/ ritualer du sliter med..? Da vil jeg fortsette å høre på terapeuten, og lete etter den logiske stemmen/ tanken. Prøv å tørre å være i angsten/ kjenne på angsten, og la tankene om hvordan du skal takle det når du ikke skal gjøre det du har vært vant til komme til. Angsten er ikke farlig, bare ubehagelig frem til du selv gjør den mindre ved å nekte å adlyde den .
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Ja, klart jeg skal høre på legen min, må jo ha hjelp ) Jeg syns bare de oppgavene jeg har fått har vært vanskelige, spesielt den siste. Bare lurer på om legen da tror jeg ikke gidder og jobbe med meg selv.. Ja det er tvangstanker osv. Det er det at nå skal jeg jo finne en tanke jeg kan slå meg til ro med, en tanke som gjør at jeg ikke føler det nødvendig og gjøre det jeg gjør. Skal finne en logisk tanke som gjør at jeg kan føler meg roligere, uten å gjøre det jeg er vant med å gjøre.. Syns det er vanskelig.. Å syns det er rart å tenke på at jeg kan bli kvitt dette.. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå