Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Bare lurte på hva dere her inne tenker jeg. Jeg har en gutt på ni år. Han har akkurat begynt i 4. klasse. Siden han må opp klokken 07.00 for å rekke skolen må han gå på badet for å ordne seg klokken 20.30. Da er han i seng ca klokken 21.00. Synes dere dette er for tidlig? Bare lurer, for det er tydeligvis flere i klassen hans som får lov å være oppe til 22. Synes selv det er altfor sent... (ikke det at jeg blander meg borti deres leggetid- dem om det- er bare litt slitsom diskusjon å ha med sønnen annenhver kveld..) Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Jeg synes absolutt ikke det er for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Synes faktisk at du har en helt grei leggetid til gutten din! At unger på 9 får være oppe til 22 er jo greit nok i helgene, men tviler på at de får nok søvn da når de skal på skolen nesten dag.. Har ei søster på 11 og hun legger seg vel kl 21 hver kveld.. hun får være oppe til ca 22 i helgene..
lÅktiHaUDe Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Jenta vår som har begynt i 5 må legge seg kl 21 og det vet jeg flere i klassen hennes som må også, så jeg synes ikke du er for streng nei. Hun må opp 7.30..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Prøv å la han legge seg litt seinere en kveld å se om han er veldig trøtt neste dag, hvis han er det så har han behov for mer søvn og kl21 er greit, Hvis han er like opplagt med mindre søvn kan du jo kanskje vente med å sende han på bader til kl21 f,eks Dette er opp til deg, og dere må gjøre det som fungerer for dere uavhengig av hva andre gjør.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 HI her. Takker for svar. Da var magefølelsen riktig
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Har en jente på 10 år (femteklassing). Hun står også opp kl.7 og må være i senga mellom kl.21 og 21.30. Synes leggetiden du har er bra jeg!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 11 år, i seng 21 her i huset.. i helgen har ikke noen spesiell regel, men hun bør være på rommet fra ca 22.30, så kn hun ligge å lese eller se tv.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Her så skal de på 4, 6 og snart 8 være i seng rundt 20. Om de vil ligge og lese på senga eller annet finner de senga tidligere. hun på snart 12 år skal senest være i seng kl 21. hun leser på senga enstund, så hun tusler ofte i seng før hun skal være i seng. Ikke noe mas og klaging etter at vi sa det var helt greit hun leste eller gjorde andre ting i senga, men kveldsmat, tannpuss og klesskift skulle være unnagjort før 21 senest. Vi vet det er mange i klassen som får være oppe senere, men hun klager ikke over det. Hun syns det er deilig å ligge å lese på senga, og hadde hun vært lener oppe hadde hun garantert lest på senga enstund for det. Og dermed vært overtrøtt når morgenen kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå