Gå til innhold

tror dere det er noe i mytene om kjønn og symtomer?;)


Calisa

Anbefalte innlegg

Med nr 1 var det så morsomt å gjette på hvem kjønn det skulle bli, ikke at det var av noe betydning, og ikke denne gangen heller;) men det er bare morsomt å høre hva dere som har flere barn, har svangerskapene vært forskjellige? mange sier noe om at kvalme, bekkenløsning, halsbrann osv kan ha noe med kjønn å gjøre, at man reagerer forskjellig på jente og guttehormon....?

selv tror jeg dette er veldig individuelt, men morsomt å høre;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, spurte akkurat om dette inne på "noen som vil vite kjønnet". Henger meg på, veldig interessant og høre andres erfaringer. Jeg har hørt at om man er mye dårlig kan dette være jente og er man litt finere i formen kan det være gutt. Venter selv nr 1 så har ingen erfaringer med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som sier at hvis man er veldig kvalm så skal man ha jente, men jeg hadde hyperemensis, kastet opp til siste slutt, og satt i rullestol pga bekkenløsning, og hadde bortimot alle " jente symtomene" og vi fikk en gutt;) den skjønneste nydeligste gutten jeg kan tenke meg da;) og det var jo verdt det;) men denne gangen er det stikk motsatt, jeg har vært noe veldig kvalm, men er mye mer svimmel og trøtt og sliten, men merker ikke bekkenløsning og ihvertfall ikke hyperemensis;)

lurer på om det er samme kjønn eller det motsatte;)

 

Vet at det er så individuellt;) Mosromt å høre erfaringene;)

Rart at det skal være så morsomt å spekulere i disse tingene, men det er deilig å snakke om den lille i ventetiden;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært særlig kvalm, hverken med jente eller gutt i magen. Andre svangerskapet mitt var veldig annerledes enn første, og jeg slet med bekkenløsning og slikt, men det var også en gutt, slik som førstemann. Siste gangen jeg var gravid var det beste svangerskapet, jeg var i god form, ble ikke særlig stor, og holdt meg i kjempeform fysisk hele svangerskapet- da var det jente.

 

Så for min egen del tror jeg ikke det er noe i disse mytene- men, kanskje jeg bare er unntaket som bekrefter regelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gravid 5 ganger nå. Har 2 gutter. Begge var jeg ganske opplagt med. jobbet til 3 uker før termin og. Ikke kvalm. Kanskje en liten periode med siste, men ikke noe å snakke om. Mer bl med andre på slutten (kunne kun gå museskritt, snakker max 10cm pr skritt!!) men bl blir gjerne mer ille etter hverrt barn. (og førstemann var jeg 17 år og sikkert en del mer smidig og tøyelig..hehe)

 

Fikk ganske lik mage, men minstemann lå utenfor bekkenet så magen hang som en melon på yttersiden liksom. Særeste ever! Han festa seg ikke heller. Ved 7cm. skulle de prøve ta vannet, da hadde han faktisk beveget seg oppover!! Jm mumlet om hvilken vei denna ungen hadde tenkt seg ut..hehe

 

Var gravid til uke 13 mellom de to. Magefølelsen sa jente (har alltid stemt ellers) men ma i uke 13 så vet ikke hva det var. Var ikke noe uvel eller sliten egentlig.

 

Kom meg til uke 14 nå sist. Med tvillinger. Da er det vanlig å være ekstremt kvalm (er jo nesten dobbel med hormoner) og ekstremt sliten. Fantes ikke kvalm. Var vel en periode jeg måtte passe på å spise regelmessig, eller ble jeg litt uvel, men ikke noe å snakke om. Var ekstremt!!!!! sliten og trøtt og hadde kronisk hodepine! Var så ille at jeg kastet opp av smerter og våknett på natt med smarter og levde til slutt på ren trass føltes det som.

Da var det gutt og jente.

 

Nå er jeg 8+4 og er SÅ kvalm. MÅ spise annenhver time og går det mer enn 10 min over så blir jeg så dårlig at jeg nesten ikke klarer lage meg mat. Veldig tappet for energi og. Hatt en del vondt i hodet, men fikk sm i 3 uker og har nå klart å holde hodepinen i sjakk.

 

Selv om det var tvillinger sist så er dette pyton svangerskap til nå. I form av plager da altså. aldri kvalm, ikke engang med twins, men NÅ skal jeg være det. Tenker derfor at kanskje det er jente. Men var jo ei jente sist og, men kanskje gutten sørget for å holde kvalmen i sjakk;)

 

Vi lager en testtråd!! Enkel uten masse skrift. Her kan vi ha historier og sånn, men en tsttråd der det står

 

Plumbotest=

Ringtest=

Kinesisk kart=

Quizz=

Intelgender=

"div metoder andre har hørt om"=

Tidlig UL=

Ord ul=

 

Resultat=

 

Jaa det blir gøy:) Så kan vi se om det ligger noe i dette herr..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2 her. Forrgie gang var jeg veldig dårlig (Hele svangerskapet) Jeg spiste veldig lite etter at jeg tvang meg til dette. Kastet opp de første 4-5 mnd og resten av tiden gikk jeg kvalm hele dagen. Vi viste ikke hva det skulle bli, men de fleste trodde at det skulle bli jente, men resultatet var en liten prins.

 

Nå er jeg veldig dårlig. Hvis jeg skal beskrive svangerskapet mitt så ligner den ganske mye på den første. Det blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang fantes jeg ikke kvalm og vi fikk gutt, mens denne gang er jeg skikkelig kvalm hele dagen.. Så er spent! :)

 

Og med han hadde jeg søtsug, nå er det mer salt/lakris og fet mat som frister.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt tidlig med lista enda, mange som ikke kan svare på mye av spm og sånn. Men hva om vi lager den lik som terminlista? Så kan vi bare kopiere nederste innlegg og fylle på. At nick står nedover med resultater under nicket og skillestrek og neste nick?

 

Glemte å se om du faktisk har laget noen tråd enda da men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...