Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvodan dere andre ed høst/vinterbaby tenker ang. utstyr til vogn og bilstol. Jeg ser de selger slike voksiposer (o.l) til bilstolen- er det noe dere kommer til å kjøpe?? Og velger dere lammeskinn + dyne til vogna, eller pose? Jeg har et sommerbarn fra før, så har ingen erfaring med hva som er best...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tilfeldigvis en vognpose med svigermor som typen min hadde brukt da han var liten. så har tenkt å bruke den hvis det er kaldt ute, og bruke dyne og lammeskinn ellers, evt et ullpledd eller noe over dyna. Det spørs nok hvor kaldt det er ute. for min del kommer jeg ikke til å gå ute og trille i flere minusgrader.

det er kanskje lurt å kjøpe en vognpose uansett etterhvert, hvertfall hvis ungen skal ligge ute i barnehage når den tid kommer. man kan jo kjøpe en pose som holder ut hele vognperioden, da slipper man å tenke mer på det.

jeg kommer hvertfall ikke til å kjøpe en egen pose til bilstolen, det må da holde med dyne eller teppe vil jeg tro i tillegg til dressen som ungen har på.

Skrevet

vell... med førstemann som ble født i desember så hadde jeg vognpose med lammeskinn inni og tykk dyne utenpå, men i bilsete ble det bare tykk dress og kanskje teppe. vognposen i seg selv var ganske tynn og ikke noe hard... så trengte den ekstra støtten av lammeskinnet samt varmen. Denne gangen har jeg kjøpt ny vognpose som er "hard" i bunnen og varmere, tenker på å bruke lammeskinnet inni... og flispledd. vil ikke at jenta skal være overopphetet heller siden det ikke er så kaldt enda... så skal alltid ha med mer enn vi trenger, men heller legge på etterhvert enn å ta helt av med en gang.

så skal det være sagt at guttungen min har alltid svettet utrolig mye, han er et veldig varmt barn så han trengte ikke så mye ekstra varme utenom dress oppi vognposen, han gråt og ble kjempe varm av lite. han er slik fortsatt og blir ikke ofte syk.

vet jo ikke hvordan denne jentungen blir men jeg har lært fra førstemann

at det er så individuelt hvor mange lag babyene trenger...

Skrevet

Mitt første barn var desember-barn og jeg kjøpte voksi-pose (utgående farge så fikk den litt billigere) og har vært superfornøyd med valget. Den regulerer varmen godt så de ikke svetter og er såpass varme og gode at selv i kuldegrader kunne jeg legge ungen ut for å sove kun iført en body og sparkebukse, tykk lue og votter. Veldig greit når man går litt inn og ut av butikker for ute dekker man til med posen og inne åpnes den opp uten at ungen våkner. Har brukt den nå til to barn og ser ikke slitt ut engang, så du kan trygt kjøpe brukt :) Brukte den sålenge de sov i vogn også i barnehagen, dvs. til 3-3,5 årsalder. Sommerstid har jeg brukt en lett sommerdyne eller helseteppe i vognen.

I bil har jeg brukt babystol med base så selve stolen holder seg jo varm når den står inne. Høst/vår brukte jeg fleece eller strikket ulldress og på vinteren en dress i "polvott"-stoff som var litt tykkere.

Skrevet

takk for svar:-) Da gjesnatår det bare å bestemme seg, he he... Har en Odenwalderpose som jeg har vært veldig fornøyd med, men tenker at storesøster skal få ha den til hvilen i barnehagen denne vinteren. Neste vinter er hun så stor at hun ikke trenger den lengre, og lillesøster kan overta... Så kanskje det blir lammeskinn og dyne i vogna til babyen i vinter da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...