~anette & lukas + ella ~ Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Til dere som har født før: Har det vært en sammenheng mellom å ha mye kynnere i svangerskapet og mye etterier etter fødselen? Jeg er 2. gangs fødende, og føler meg litt dum, men er ikke helt sikker på hvordan kynnere kjennes ut... er i uke 35 nå og kan ikke kjenne noe ubehag som minner om rier (er det ikke det kynnere er? Altså falske rier?) Hadde ikke etterier etter forrige fødsel heller, men hører stadig at det er veldig vanlig å få det med nr 2.
♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Med nr 1 hadde jeg mye kynnere gjennom hele svangerskapet, men ikke etterrier som jeg kan huske. Med nr 2 hadde jeg også mye kynnere og denne gangen fikk jeg en del vonde etterier i 3-4 dager etter fødselen. Kynnere er når hele magen/livmoren strammer seg. Magen blir hard.
Stephanie_ Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 hadde ikke så mange kynnere som jeg var klar over ved første svangerskap men ekstreme etterrier hadde jeg lenge etter fødsel. denne gangen har jeg hatt mange kynnere hele tiden, både med og uten smerte... men har også hørt at etterrier er vanlig med nr 2 :-( så tror ikke det er noen sammenheng, eller iallefall ikke i mitt tilfelle...siden jeg ikke hadde særlig kynnere første gang.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Jeg har hatt masse kynnere i begge mine forrige svskap og en del i dette også. Men jeg har ikke hatt etterrier i hele tatt. Kynnere merker du som stramminger i magen, de skal ikke være vonde. Men når man nærmer seg slutten kan de faktisk være litt vonde, når magen er stor så er det mye som strammes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå