Gå til innhold

Vogn-spørsmål....TFK v.s Teutonia spirit s 3??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på hvilken vogn vi skal velge??

Liker begge godt egentlig.

Fordel med teutonia at sittetdelen kan vendes begge veier, men den er mye mindre enn TKF sin sitte del. Bagen er også større på TKF.

Vi venter jo en vinter baby og planen var å bruke voksiposen som vi har fra før, da kan det bli trangt i teutonia.

begge vognene er også veldig enkle å legge sammen og lette å bære i understellet. Bilstol kan man også feste på begge med enkle grep.

utseende messig synes jeg Tfk sin ser mer sportslig ut, mens Teut.er mer stilfull/klassisk.

Hmmm....klarer liksom ikke bestemme meg helt asså...noen som har noen innvendinger/meninger eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også dette dilemmaet. Syns egentlig begge vognene ser fine ut, men siden Teutonia er mindre enn TFK så endte vi opp med TFK. Fikk baby nå i juli, så da vil jo bagen bli brukt gjennom vinteren. Og gutten her er en lang baby :) Så for vår del tror jeg nok Teutonia hadde fort blitt altfor liten for gutten her.

Har hørt om andre som har måttet bytte vogn tidlig fordi barnet vokser ut av Teutonia`en

Skrevet

Samme problem stilling her,syns teutonia ser finer ut....men syns også bagen virker/er liten .Men er det samme problem om en bruker sofbag??

Skrevet

Fler som har samme dilemma ser jeg.

I softbagen får du iallefall ikke noe stor pose i, ser jeg for meg.

En ting jeg tenkte på, om man kjøper bare sittetdelen og legger en god stor pose direkte i den, da blir det ikke så trangt første året.

Sittedelen til teutonia er liten også da, veldig kort avstand fra setet til den bøylen over lårene....ser ikke for meg at en stor ettåring engang kan sitte komfort der:::??

Tror jeg føler at TFK er mest praktisk, men teutonia er finest og mest koselig for bebyen;)

Hva er viktigst da?

Skrevet

Tror ikke teutonia er mer koselig for babyen he he. Tror god plass er mer koselig da. TFK her i gården også. En vogntest viste at teutonia vognen kollapset når man kjørte på en fortauskant, fordi man kan vende styret begge veier, så da ble det liksom en svakhet.

Skrevet

Det var Mistral som kollapset pga styret, S3 har ikke vendbart styre.

Jeg tror det er viktig for et lite barn å kunne sitte sånn at det ser mamma eller pappa så lenge det er behov for det. Vendbart sete ble derfor avgjørende for oss.

Får høstbaby, har stor pose, men overtatt etter ei som brukte den med softbag eller bagforlenger hele vinteren til en unge som var eldre enn vår, så det går nok bra.

Skrevet

ok, da husket jeg feil:) Men et spørsmål, hvorfor er det viktig for barnet å se foreldrene?? Mange barn som ikke bryr seg om og sitte fra foreldrene. Er det heller foreldrene som har behov kanskje?

Skrevet

TFK er mye mer stødig og knirker ikke sånn som teutonia. Jeg ville valgt TFK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...