Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg var i et virkelig bånn bryllup nå i sommer. Det var nesten ingen unge folk. Fire timer å vente mellom kirke og middag. Trist lokale. Flaue taler. Musikk fra cd-spiller. Brudeparet reise ved midnatt. Tenker ikke folk i det hele tatt før de inviterer til bryllup? Skal jo være litt morsomt for gjestene også!
It's all about me Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Jeg har vært i et bryllup hvor selskapet bare besto av taler, laaaange taler. Den lengste var nok på en time hvor to byttet på å snakke. Fikk liten pause for å hente kaker og se valsen, men så var det rett tilbake tilbake til bordene og enda mer taler. Alle i slekta hadde noe de skulle sakt og de sa det leeeeenge selv om akkurat det samme var blitt sakt opptil flere ganger før. Ingen mingling eller prat mellom gjestene, ingen musikk eller dans. Hver sin smak hvordan en ønsker selskapet, men fy dette var kjedelig. Et annet bryllup var helt likt, men der var det ikke taler som tok hele kvelden men fremvisning av bilder på storskjerm......ja og taler forresten. Tror ikke det var vals engang der, alt foregikk ved middagsbordet....som aldri tok slutt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Jeg har ikke vært i så mange, men det jeg syntes var kjedligst var ett som var fullt av slike standard-ting.. Men jeg tror at brudeparet hadde det kjekt og det er det som er det viktigste
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 De derre talene er en j.... uting! I vårt bryllup ga vi klar beskjed om at middagen skulle være over på max 3 timer. Altså ikke rom for å si noe unødvendig. Det folk da gjorde var å avbryte dansen ca 500 ganger for å si noe. Hva kan man gjøre? Som brudepar er det fryktelig vanskelig å gjøre noe når ingen hører etter, blir litt påsegla og prateglade...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Var i et bryllup for et års tid siden hvor det hele egentlig var ok opplagt og det lå til rette til å bli en fin fest. Helt til den innleide trubaduren entret scena over en time etter avtalt tid. Han spilte og sang DÅRLIG, stemninga var laber og enkelte gjester dro ved 2330-tida. Da tok heldigvis onkelen min over, han spilte endel musikk før, men de siste årene har han stort sett drevet med lydstudio-arbeid. Han hadde ikke med seg noe instrument, men noen glupinger fikk lånt et trekkspill (som er hans favorittinstrument) av en som bodde ikke så langt unna bryllupslokalet). Selv om det ikke var det brudeparet egentlig ville ha så steg stemninga raskt og folk begynte å more seg. Litt seint når klokka har passert midnatt og mange vurderte å dra hjem, folk var blitt "sløve" og trengte litt tid på å våkne igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Jeg var i et bryllup der jeg tror brudgommen var litt brisen allerede ved alteret:) Dette var i 2001 og brudens kjole og frisyre så ut som om hun kom rett fra 80tallet, hennes valg det altså, men det la standarden for resten av kvelden. Dansebændmusikk jalla fra et heller dårlig anlegg, vi fikk servert øl og hjemmebrent*/smuglersprit hellt over på spritflasker fra polet. Talene var pinlige og litt for private. Det endte som de bare måtte ende, 98% av gjestene var dritings kl22, inkludert meg, de som ikke var dritings var klink edru og satt vettskremt i en krok og venta på å få kjøre de fulle folka hjem. Tror vi reiste rundt midnatt. Om det var en 80talls brud så toppa de det med å leie nedslitte lokaler fra 70tallet! Jeg lærte en ting av bryllupet og det var at sånn skal ikke jeg ha det i mitt bryllup! Brudeparet er i dag skilt og bitre uvenner!
Himmel og hav Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Uff. Vi var i et bryllup til noen venner av oss. Vielsen og brudeparet var nydelige, men derfra gikk det bratt utforbakke... Etter vielsen gikk det busser til selskapslokalet. Der ventet vi i over 3 timer før brudeparet kom fra fotografen. På den tida ble det ikke servert hverken vått eller tørt, og noen av gjestene sneik seg til en bensinstasjon i nærheten etter pølser, kjeks og brus som vi smugspiste på trappa. Lokalet var møblert med respateksbord og statsautoriserte stålrørsstoler, ingen steder hvor det var behagelig å sitte. Middagen var ok veikrostandard, men det som ødela mye var toastmasteren. Han var elendig på timing,, og introduserte taler så fort brudeparet hadde spist. Da hadde de nederst på bordene ikke fått maten enda. Han innledet og avsluttet alle introduksjoner med en "sa brura"- vits eller en grovis. En gammel slektning skulle spille trekkspill til sangene. Han klarte ikke å holde tempoet, så utover i versene så gikk det saktere og saaaaktere, og om det var 3 eller 7 vers klarte han ikke å holde styr på. Heldigvis var det ikke han som skulle spille til dans. Da kom en fyr med Hammondorgel, med rytmeboks vel og merke, som syntes fugledansen var tidenes låt. ( brudeparet var flaue...det var hennes foreldre som hadde hyret han). Lysene i lokalet kunnee ikke dempes, så det var enten stupmørkt eller flombelysning. Forloveren hennes ble dritings og prøvde å strippe, baren gikk tom for brus, så det eneste alkoholfrie var vann og kaffe. Kakene var gode, da...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Har vært i bare flotte og hyggelige bryllup. Men jeg var i en forferdelig nitrist konfirmasjon en gang. Foreldrene var skilte og hatet hverandre. Ingen sa et ord til hverandre under middagen, og det virket som om alle bare ville ha selskapet unnagjort i all hast. Ingen sa noe til konfirmanten heller. Jeg syntes veldig synd på henne, og tenker på dette enda, mange år etterpå.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Fetteren til mannen min sitt bryllup. Storslagent bryllup, i hotell på fjellet. Beliggenhet var det eneste som var stor, resten æsj. Maten var til å grine av. Jeg skjønner at alkohol er dyr, greit det. Men til maten må man da få mer enn 1 glass væske per rett? Ikke vann eller brus heller, faktisk så man ingen servitør etter maten kom på bordet. Syntes brudeparet burde skammet seg, gjestene skålet med tomme glass!!!! Middagen var laaaaaaaaaaaaaaaang, med pause imellom varte det faktisk over 4 timer. Festen etterpå veldig laber også, jeg la meg tidlig og angret at jeg brukte nærmere 4.000 kroner. Hotell, litt klær, fin gave og reise. Total bortkastet helg.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Bryllupet var ikke ille men ,det som skjedde med meg var ganske ille . Jeg dro til New York i min søsters bryllup ,kom dit ett par dager før hun skulle gifte seg ,når jeg kom dit ,var det masse hun ikke hadde ordnet enda ,kjolen var ikke klar ,hun viste ikke hvordan blomster hun skulle ha ,jeg skulle være brudepike og hun hadde kjøpt en kjole til meg som var alt for stor ,den måtte sys inn ,og det var masse annet som skulle fikses .Jeg var gravid i 5 mnd. Etter mye stress ,ble begge kjolene ferdig og mye av det andre som skulle fikses ferdig dagen før bryllupet ,og da skulle vi dra på en salong og fikse negler farge øyevipper osv.Vi gjorde dette og på kvelden skulle søsteren min ha bryllups middag med nære venner og fam ,for på selve brullupsdagen ,skulle de bare ha fingermat . Forretten kom og jeg tok en bit av reka og øynene mine begynte å renne og svi helt grusomt ,trodde jeg fikk en allergisk reaksjon pga rekene .,måtte bare dra tilbake på hotellet og gikk glipp av resten av bryllupsmiddagen Når jeg kom på hotellet ringte jeg samboren min i Norge og han kontaktet fetteren sin som er lege i new york ,Fetteren ringte så til meg og sa at det var ikke så mye de kunne gjøre ,pga at jeg var gravid og da ville han ikke gi meg noe medisiner ,men han sa jeg kunne dra på apoteket og kjøpe øyedråper . Dagen etter var det klart for bryllupet ,jeg ble bare værre og værre i øynene ,men jeg måtte jo være med på bryllupet og siden jeg skulle være brudepike måtte jeg ha på meg sminke og det var ikke noe godt ! Vi ordnet oss og skulle dra til kirken 30 min forsinket ,søsteren min var begynt og bli ganske full for hun hadde drukket 2 flasker champanje ,kom oss til kirken ,og som en av brudepikene måtte jeg jo gå opp kirkegulvet før bruden og der gikk jeg da ,med rødsprengte øyne og masse tårer og mascara rennenes nedover kinnene ,det var ikke noe gøy ,men hva gjør man ikke for søsteren sin Søsteren min var ganske full under vielsen så hun brydde seg ikke så mye om hva presten sa ,men satt og pratet med brudgommen og satt og vinket til folk ,det var veldig komisk ,, Festen etterpå var jeg på i 30 min og da ,måtte jeg bare dra tilbake til hotellet , Det kjempe kjipt . Ble ikke bra før en mnd etterpå og det var ikke rekene jeg hadde reagert på ,men øyevippefargen og det fant jeg ut neste gang jeg farget vippene min og dagen etterpå skulle jeg være fadder for datteren til vennida min:(
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 I et stort bryllup med over 100 gjester. Bruden kom fra en holden familie som hadde leid storslagne lokaler og den beste kokken. Sånt hjelper jo ikke en dritt når ting drøyer alt for lenge. Vi var ute av kirken i 3 tiden og middagen var over kl 23.30. DA skulle det dekkes på til kaker og kaffe. Gløm det...det var virkelig helt uutholdelig. Når kakene kom på bordet hadde på en måte festen ikke fått begynt en gang. Folk var slitne og det begynte å bli tynt i rekkene faktisk. Da vi dro (husker ikke tidspunktet) var det ganske dempet stemning. Sånn går det når man skal trøkke alt for mye inn i timeplanen på en slik dag. Det enkle er ofte det beste!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #14 Skrevet 31. august 2009 Anonym 22:18, vi MÅ ha vært i samme bryllup, hehe;) Var vel ikke i Østfold vel? Det var grusomt det, hjemmebrent på dunk og drita tullinger overalt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #15 Skrevet 31. august 2009 Det må være i ett av bryllupene til faren min...han har vært gift og skilt 4 ganger og forlovert sikkert 30 ganger, og er notorisk utro. (ingen kontakt idag) Der var det og smuglersprit, tanta mi drakk seg full i kjerka, hadde blanda seg sprit og vann på ei brusflaske, og da jeg spurte om å få litt, da jeg var tørst, glefset hun NEI DET ER MITT!!! HØYT, under vielsen. Jeg trodde det var vann, men hun sjangla ut av kjerka og spøy på parkeringsplassen...Hyggelig... På festen var det masse dårlig hjemmebrent og hjemmlaga bailys som smakte vondt som faen:) Pappa hadde invitert sine kompiser som han hadde reist på haver sammens med, og de er jo nordlendiger, og bryllupet var sørpå. Jo senere det ble ble fiskerne grovere frekkere i kjeften, og kapptes om å banne mest og kalle folk for hestkuker, slogfitter og diverse andre saftige uttrykk. Det var mange folk der, og spesiellt de som var litt eldre reagerte med vantro. Det hele toppet seg da vi alle så at pappa holdt fast søstra til bruden, som også var hennes forlover, og prøvde å nikline med henne!! Å alle så det, mora til bruden, mannen til forloveren hennes, stemora mi, ja alle...På toppen av det hele ropte fiskerkompisene til pappa sånt som, har du valgt feil søster eller skal du pule dem begge i natt...etterfulgt av en rå latter og tilrop. Huff jeg gremmes jeg tenker på det ennå. Kan legge til at de er skilt idag, heldigvis!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 Bryllupet til en bekjent av meg. Brudens familie; normale folk. Brudgommens; alle alkoholikere med store psykiske problemer. Samtlige av brudgommens slekt var full før middagen var ferdig, hvorav den ene grandonkelen ble særdeles ufin og antastet flere av de yngre kvinnelige gjestene. Det hele kuminerte i et gedigent slagsmål. Brudgommens familie slåss mot hverandre og mot brudens familie. Bruden sto og hylte at de måtte stoppe, før hun løp på do for å gråte. Mascaraen rant i strie strømmer, men slåssingen fortsatte. På det tidspunktet dro vi hjem og takket himmelen for at det ikke var slåsskamp i vårt bryllup samtidig som vi undret oss over hvorfor det var åpen bar i et bryllup hvor 50% av 60 gjester var alkoholikere...:s
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Huff ja var servitør i ett bryllup, og jeg overvar vielsen siden jeg kjente dem. det viste seg et forloveren til brudgommen var mindt sagt drita i kirka!! Han satt og småmumlet for seg selv: jævla slips, tror noen prøver å kvele meg...surmulenede. Så hikka han, sukket og fniste om hverandre...gud så pinlig!! Stakkar kona å dattra som var der. Da festen begynte kom trubaduren. Skrekk og gru, orgel, fugledansen og en stemme som vae så lys at flere stoppet å prate da han begynte å synge:) Gud som jeg flirte:)Da han endelig hadde pause, gikk en av gjestene bort og spurte om han kunne få spille, og sa han var en habil musiker og sanger. Han har spilt med mange store navn i norge, så en dyktig musiker. Han dro på det , og var redd han skulle ødelgge orgelet, men ga seg til slutt. "Vikaren" lagde kjempeliv på no time, og da han andre var ferdig med pausen, ble det buing og tilrop. Han spilte ett "låter" så gikk han og drakk seg drita i baren, til stor glede for gjestene.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 Vi serverte ikke en dråpe alkohol i vårt bryllup, og hadde verdens flotteste og koseligste bryllupsfest. Alle sammen kosa seg, store og små. Hvem sa det MÅ være alkohol for at det skal være feststemning?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #19 Skrevet 31. august 2009 De verste bryllupene er der hvor alt går sakte og det blir dødtid. Jeg var engang i et bryllup hvor kaffe og kake kom på bordet kl. 01.15. frem til da var også baren stengt, så man fikk ikke verken drink eller kaffe før 2 timer etter at middagen var over. En anne dårlig erfaring var en gang jeg var i et bryllup hvor de serverte sodd. Det er greit hvis det bare er trøndere, men inviterer du folk fra andre steder til et bryllup langt inni huttiheita, timesvis fra en eneste butikk eller kiosk bør man servere noen annet. Ingen lker sodd (bare trøndere). har også opplevd mye rar musikk som ødelegger stemningen. Dansband er IKKE fin bryllupsmusikk!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #20 Skrevet 31. august 2009 Maten i et bryllup er jo vanskelig å få til sånn at alle liker den. Vi hadde svinestek med poteter og grønnsaker. Det var populært. Men en god sodd med mye kjøtt og herlige poteter, gullerøtter og kjøttboller oppi, det er da godt, det!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #21 Skrevet 31. august 2009 To av bryllupene jeg har vært i har vært heller traurige. I det første var brudgommens far drita full og gjorde alt litt sånn flaut. Og brudeparet dro i 23 tia. Ingen dans og det ble heller ingen fest. I det andre satt vi til bords i 5,5 timer og hørte på maaaaange kjedelige taler. Til slutt begynte folk å gå fra bordet, før middagen var ferdig altså. Og da var de så etter skjema at kaffe og kaker ble servert rundt midnatt og da først begynte musikken å spille. Men da var det jo så seint at bandet ikke fikk spille mer enn tre kvarter..... Men heldigvis så er disse to unntak, de andre bryllupene jeg har vært i har vært veldig hyggelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå