Gå til innhold

da kom lille julie til verden også.. (fødsel med komplikasjoner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

mandag 24 august dro vi nedover til fødeavdelingen, da var jeg 38+5.

hadde hatt kraftige masrier siden uke 35, og var overlykkelig da jeg kjente at takene denne dagen var skikkelig,skikkelig vonde..

men jeg stresset ikke, har to barn fra før, og har brukt litt tid på de første 5 cm. etter å ha hatt 4-5min mellom riene i litt over 2 timer ringte vi barnevakt og dro nedover.

var på føden ca halv sju på kvelden, fikk på meg CTG måling og den ble jeg sittende med. jordmor var ikke fornøyd med målingen av babyen, og en ny måling. fortsatt ikke fornøyd, så da tok hun enda en måling. slik holdt det på i to-tre timer. samtidig ble riene uregelmessige, men fortsatt like vonde.

til slutt ble lege tilkalt, og enda flere målinger ble tatt. så tok de ultralyd. da viste det seg at jenta var undervektig og lå med navlestrengen rundt halsen. blodgjennomstrømningen fra morkaka til navlestrengen var derimot bra.

så skulle de bare ta en måling til før de bestemte seg for hva de skulle gjøre, da fikk jeg en kraftig rie, og hjertelyden til babyen forsvant helt og kom ikke tilbake. i løpet av 15 min var jeg klargjort og kjørt inn på operasjonsstua, full narkose og akutt keisersnitt.

det viste seg at ho hadde liggi med navlestrengen i klem de 3-4 siste ukene i magen, så ho har rett og slett ikke hatt tilgang på næring. ho veide 2200g og var 45 cm lang. ho ligger enda på nyfødt intensiven med sonde. hun har litt problemer med å ta til seg næring, hun suger bra av brystet, men hun gulper opp det meste. derfor sonde, i tillegg til bryst. så dette har blitt en tøff start på livet for stakkars jenta, og en tøff barseltid for meg, som bare får besøke babyen min. de er derimot helt fantastiske på nyfødt intensiven(på SØF). herlige alle sammen, og man blir virkelig møtt med ekte medfølelse og medmennskelighet, samtidig som de er veldig proffe. tviler ikke på at jenta mi er i gode hender:)

og til alle som ønsker seg keisersnitt: ikke gjør det! det er helt grusomt etterpå, vanvittig smerte. jeg har to naturlige fødsler bak meg, og jeg hadde heller født naturlig ti ganger til enn ett keisersnitt til!

vi gleder oss veldig til julie kan skrives ut fra NFI og barseltiden kan begynne på ordentlig:) hun er jo utrolig vakker, og en veldig tapper liten jente:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du også er tapper! Gratulerer så masse med lillejenta og jeg må si det var jammen godt dere dro av gårde akkurat når dere gjorde! Håper snart barselstiden får begynne for dere begg.

Lykke til

Skrevet

takk for det:) ja, det var rimelig godt timet.. orker ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis vi ikke hadde dratt! nå er det bare en dag av gangen, forhåpentligvis med hjemreise i løpet av uken:)

Skrevet

Gratulerer så mye med den bittelille jenta!

Hadde selv baby på intensiven sist og vet hvor tøft det er....

Det er godt dere blir tatt så godt vare på. Håper dere snart får komme hjem og nyte tiden med resten av familien.

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta :) Så godt at det ente bra.

Håper hun kommer seg fort og dere kan ta fatt på barseltiden sammen :)

Skrevet

Gratulerer med Lille Julie:)Er litt feil å advare andre mot ks, for det er så individuelt.Jeg hadde en mye bedre opplevelse med ks enn fødsel, og ofte er det forskjell på akutt og planlagt ks.

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta deres.. En sterk opplevelse kan jeg tro, men enda godt det gikk så bra:)

Skrevet

Uff,ja,godt det gikk så bra! Og håper dere snart kan ta med dere lille Julie hjem igjen! Gratulerer så masse forresten! Masse lykke til:)

Skrevet

så bra at alt gikk bra alikevel, skremmende hva som kan skje men enda godt at alt gikk bra:)

Betyr det at hun ikke har fått NOE næring de siste ukene? Det er jo rart at man ikke kan finne ut av slikt....det burde være normalt å få UL når man er på slutten også bare for å sjekke at alt står bra til!(mange har jo for lite fostervann f.eks!)

Ønsker dere alt godt:)

Skrevet

åhhhh stakkars liten , så bra du dro da du dro . håper hun snart kan komme hjem og dere kan få nyte baseltiden .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...