Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Jeg hadde 6 etter keisersnittet og fikk da to poser blod i blodoverføring.. Men det var ikke tvingende nødvendig med overføring, fikk det for å komme meg fortere på beina og slippe den veldige svimlingen og slappheten. Vet ikke hvor langt ned en må før det er dødelig lavt..
Kliko Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Jeg hadde 3.4 etter fødselen, så hadde ikke forundra meg om det gikk ann..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Det går an, men da klarer man ikke å stå oppreist iallefall.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Sikkert mulig ved visse sykdomstilstander, men tror du er rimelig sjakk- matt da og sengeliggende!!!!!!!!!!!!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Ja det er nok mulig å ha en blodprosent på 0 også, men dog ikke i live.. Men det går sikkert ann å google hvor lav blodprosent som er mulig å ha uten å dø..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Det går ann. Men da er du ganske groggy
Mø schæl! Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Jeg var veldig slapp og trøtt, og fikk konstatert en blodprosent på 4. Var ikke sengeliggende eller noe, men fikk jerntilskudd.
Gjest Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Ser dere blander blodprosent og HB her. Det dere snakker om i dette innlegget er HB og ikke blodprosent. Får å få blodprosent må du ta HB og gange med 7. DA først får man BLODPROSENT.... Hvis man har en BLODPROSENT på 2 er du død...har du en HB på 2 er du nok nesten død....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Neida neffi, blander ikke! Har allerede regnet det om i hodet før jeg svarte på innlegget Jeg arbeider med å ta hemoglobin prøver av folk. Det laveste jeg har opplevd på et bevisst menneske var 3.6. Den personen hadde sprukket bukspyttkjertel som blødde ut i magen. Jeg tror ikke man kan ha HB på 2!!! Har aldri opplevd det, selv på mennesker nær død.
Gjest Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 Det går vel ikke an? Hvordan får du til det? Hva var HB da? 0,...ett eller annet? Har jobbet som legesketretær i 5 år før jeg ble sykeplier, så jeg har tatt en del hb av folk selv...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #14 Skrevet 30. august 2009 jeg hadde en hb på 6 noen dager etter fødselen. den hadde vært lavere men tok seg opp og så sank den igjen. fikk da 2 poser blod. kjente meg sliten men ikke noe særlig mer. var en god del bleik da. mistet 1,6 liter blod
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #15 Skrevet 30. august 2009 Jeg er sykepleier, og det laveste jeg har sett en pasient ha, er hb på 4tallet
Lille-Pernille Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 NCI og COG har et graderingssystem for anemi. Grad 4, som er potensielt livstruende er hb under 6,5 (Mange har betydelig lavere enn dette) Ved enkelte sykdommer vil kroppen kompensere for lav blodprosent, slik at man kan gå med dette over tid uten nevneverdige plager. Dog, slapphet og blekhet gjør seg ofte gjeldende. En HB på 2 tallet er ikke forenelig med liv. Jeg stiller meg også tvilende på den over her som angir å ha hatt en HB på 3,4 etter fødsel. Jeg vil annta at du med en så alvorlig blødning eller sirkulasjonssvikt gikk i stans og måtte resusciteres
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Jeg hadde blodprosent på 5,7 etter fødsel. Det var visst xtremt lavt... Fikk 4 poser blod, og har fått høre i ettertid at det var rart jeg overlevde..
vi blir 4 :o) Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 Det er som mange sier over alt for lavt! Faren med HB er hvis den synker for raskt.. Dersom den synker over lang tid, som et resultat av sykdom, tåler kroppen mer enn dersom den synker akutt, sm ved en fødsel. Hadde selv 5,4 i HB etter fødsel, men fikk ikke blodoverføring da jeg allikevel hadde strengt sengeleie og ble overvåket kontinuerlig.. Det er ikke dødelig, men kroppen kan gå i sjokk dersom den mister for mye for fort..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #19 Skrevet 31. august 2009 hadde HB på3,9 etter fødsel mista totalt 3 liter med blod. å tilstanden var kritisk. fikk tilført likemye blod som jeg mista men de snudde meg opp ner i senga slik at hode var lavere enn beina. har aldri vært så dårlig er noe av det værste jeg har vært med på men enda har jeg aldri tatt en jern tabelet å nå før svangerskapets 2.tri så var den på 14,9. svigermor hadde en hb på 2,7 da grunnet spisevegring å da var det fare for at organene skulle svikte hun har vist meg de papirene så jeg vet at det stemmer.
Lille_Sebastian :D Skrevet 16. oktober 2013 #20 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg hadde blodprosent på 2 etter ks. Jeg fikk 5 poser blod, var lite ved bevisthet.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #21 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg vet ikke blodprosenten men mistet 6 liter blod i/ etter fødsel , tipper min prosent var lav ja. Men det går ann overleve med så lav prosent . Anonymous poster hash: 8c7d6...96d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #22 Skrevet 16. oktober 2013 Hvorfor dra frem en 4 år gammel tråd? Anonymous poster hash: 25982...2a9
Plutselig_gravid Skrevet 16. oktober 2013 #23 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg vet ikke blodprosenten men mistet 6 liter blod i/ etter fødsel , tipper min prosent var lav ja. Men det går ann overleve med så lav prosent . Anonymous poster hash: 8c7d6...96d haha, du må ha skrevet feil. Mange har ikke så mye blod i kroppen en gang.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #24 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg vet ikke blodprosenten men mistet 6 liter blod i/ etter fødsel , tipper min prosent var lav ja. Men det går ann overleve med så lav prosent . Anonymous poster hash: 8c7d6...96d haha, du må ha skrevet feil. Mange har ikke så mye blod i kroppen en gang. Det går fint an å miste 6 liter blod. Vi fyller jo på etterhvert. HB på 2 er ikke forenlig med liv. Det er utrolig mange svar her, der folk må ha misforstått eller rett og slett ikke forstår hva som er hva. Og hva som går an. Anonymous poster hash: 34d8d...571
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 16. oktober 2013 #25 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg var veldig slapp og trøtt, og fikk konstatert en blodprosent på 4. Var ikke sengeliggende eller noe, men fikk jerntilskudd. Man får blodoverføring ved blodprosent på 4. I tillegg bred utredning. Du mener ikke at jernlageret ditt var på 4 da? ( Ferritin)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå