mammatiloda Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 jeg har termin om 2 uker, er førstegangs. har hørt litt av hvert om barselavdelingen på kr sand sykehus. bare lurte på hva slags erfaring dere har som har født der før? hvordan er pleierne? og fikk dere god amme opplæring mens dere var der?hjelp ellers? omvisningen vår ble avlyst pga influensaen og har hatt en lite informerende jordmor... takker for svar...
maizi Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Jeg fødte i krsand for to år siden. Var kjempefornøyd med tilbudet jeg fikk på barsel. Var der litt over en uke og fikk god hjelp syntes jeg. Mange gode minner fra de første dagene ja:) Men et tips er å ikke reise hjem før du føler dere har kontroll på ammingen. Kjempefrustrerende å sitte hjemme med en liten baby som ikke spiser! Men for de fleste er jo ikke dette et problem. Håper du får en flott opplevelse!
to gutter og ei jente Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Hei. Jeg har hatt to ks på ssk. Det har vært både og.... Er du heldig får du Elin flottorp er du uheldig får du elisabeth. hehe,har vell egentlig mye å fortelle men skal ikke skremme deg. du kommer nok til å få et fint opphold. på barsel er det også veldig mye forskjellige folk. ammingen hjelper de til med som bare det for det er jo stein galt å ikke ska amme.... jeg fikk feber og infeksjon pluss spinal hodepine og orket ikke amme noen ganger og da ble det månelyst helt til mannen min ga beskjed. så hører de ikke på deg noe de har en tendens te å ikke gjøre så får han sette de på plass;) masse lykke te:)
mammatiloda Skrevet 30. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2009 takk for svar jenter, jeg håper veldig (selvsagt) på hyggelige pleiere og god info da jeg er så redd for at sure/overlegne pleiere og altfor mye amme mas vil ødelegge oppholdet, jeg ser litt fram til dagene der og håper egentlig på få være der iallefall 3 dager så jeg er litt forberedt på barseltiden hjemme.. men hører jo fra folk som helst bare vil hjem etter 1 døgn der inne...har gitt klar beskjed til samboer at han må ta affære om de styrer på for mye... jaja, det er vel best ta det som det kommer og få sin egen oppfatning. fantastisk blir det jo uansett når tulla vår kommer:)! lykke til dere og, snart har vi bebisene våre:)
maizi Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Jeg har selv jobbet på ssk (ikke barsel:)) og det er et vanvittig ammepress der ja. Det er bare å sette sine egne grenser og stole på sin egen magefølelse. For de fleste er det null problem å gi en flaske en gang i blant for å avlaste mor. Det er også viktig med ro og hvile for å få i gang melkeproduksjonen. Husk det er ditt barn, din kropp og DU som bestemmer!
koala Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Jeg har bare gode erfaringer med føden og barsel på SSK! Ikke opplevd noe ammepress av noe slag men god hjelp når det behøvdes Men nå har jeg hele tiden vært innstillt på å amme og vil ikke gi flaske før tidligst etter en-to måneder når ammingen var godt etablert. Har også ligget på tider hvor det var lit folk inne, mellom rushene liksom, og det kan jo påvirke opplevelsen. Er det stu fullt når men kommer blir selvsagt servicen og plassen dårligere. Lykke til med fødselen og barseltiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå