Gå til innhold

Magen etter fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjenner man at den er klar for sit-ups igjen?

Når man ligger på gulvet og tar en halv sit-up, hvor lite skal mellomrommet mellom de magemusklene være da? Når de er tett nok sammen mener jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også litt på.

Jeg tror jammen ikke jeg har noen muskler der i det hele tatt. Den er bare veldig veldig myk. Men jeg vet jo at den strammer seg opp da, men kunne være godt å hjelpe den litt på vei! Går sikkert litt treigere etter fødsel nr to enn første gangen..?

Skrevet

Jeg gikk MYE kjappere tilbake til "meg selv" etter andre gangen.

Skrevet

Tja, jeg vet ikke jeg... Har fått bort magen og den er flat igjen, men ikke særlig stram. Husker ikke helt når jeg fikk strammet opp etter første fødsel for 4,5 år siden...

Men puh! Det må vel til med litt trening vel for å få orden på sånt no i et rimelig tempo tenker jeg. Noen som vet når det er anbefalt å begynne med situps og sånn? Etter hvor mange uker KAN man begynne med det?

Skrevet

Mener å ha hørt at man bør vente til 6 uker etter fødselen, for at kroppen skal komme seg igjen.

Skrevet

Man bør vente minimum 6 uker etter fødsel, for så å starte rolig med sit-ups og andre mage øvelser. Starter man for tidlig kan man få ned fall av livmoren. I hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg spurte på klinikken

Skrevet

Ja, alt det med antall uker er greit. Men hvor stort/lite skal mellomrommet mellom magemusklene være da? Ingen som vet det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...