Gå til innhold

Erfaringer med å jobbe turnus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på et yrke der man jobber turnus. Samboeren min jobber ikke turnus, men de dagene jeg da skal jobbe senvakt så blir det et problem i og med at barnehagen stenger kl 17 og det er da samboeren min også slutter på jobben. Så hvordan løser dere med samme problemet dette i deres familie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke turnus lenger, men hender jeg tar en senvakt i ny og ne. Vi løser dette da med at mannen slutter tidligere på jobb den dagen (enten begynner tidligere eller jobber mer en annen dag), eller at bestemor henter barna.

Skrevet

Jeg vil tro dere da gjør dere avhengig av besteforeldre eller andre som kan hente de dagene du jobber seint. Mange i turnusjobber som har små barn sliter virkelig med å få kabalen til å gå opp. Ofte vil mor velge å jobbe redusert, evt om natten. Det er også en stor fordel om far har fleksitid og kan ta hjemmekontor en gang i blant.

Skrevet

Far kan dessverre ikke ta hjemmekontor, da han ikke har en slik jobb. Og besteforeldrene er fremdeles så unge at de også jobber. Må i såfall bli at far da tar litt flexitid.

Skrevet

Jeg er sykepleier, og har jobbet i sånn hyttåvær turnus. Helger, helligdager og hele spetakklet. Og den turnusgreia er vel en grunn til at jeg angrer veldig på mitt yrkesvalg. Nå har mannen min en jobb som er umulig å kombinere med turnusjobbing også, men det var like pyton tidligere når han hadde 7-15 jobb.

Jeg skal kun jobbe ekstravakter nå. Her jeg bor er det veldig mangel på sykepleiere, så jeg kan få gå så mye jeg vil. Skal da kun ta dag og nattevakter, og kun i ukene. Det blir sikkert mye mas, og jeg kommer til å få like dårlig samvittighet hver gang jeg sier nei, men jeg får gjøre et forsøk ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...