Gå til innhold

hvor lenge før termin holdt dere gubben edru?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min må kjøre meg t føden, som er langt, eg føder veldig fort og har født ti dager før termin to ganger nå. me har og unger som må leverest litt her og der når vi skal på føden, så han er NØDT til å vere edru

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var edru hele svangerskapet, syns jeg å huske.

Skrevet

han liker veldig godt å ta seg ei øl på kvelden, og sier, ja men eg er jo kjørbar etter en time. problemet mitt er jo att eg har vonde rier i omtrent en time, vannet mitt hardi to siste gangene gått fem timer før ungen var ute, men har jo ingen garanti for att eg har fem timer

Skrevet

6 mnd før termin! Men det er bare fordi han drikker veldig sjelden da. Så det var vel ikke jeg som holdt han edru da, men han selv..;o)

Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok syns gubben kunne være edru fra en mnd før termin da! Man vet jo aldri...

Skrevet

jeg ber ikke gubben om noe sånn jeg =)) Han velger selv å holde seg edru ganske lenge før termin, vi har født 4 uker før termin, 3 uker før og her går det unna på 2 timer... Kanskje kortere neste gang =))

Heldigvis slipper jeg å be han om noe slik=)))

Skrevet

Jeg holdt ikke gubben min edru, det gjorde han selv...fra ca 2 uker før termin ...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det klarte han helt fint selv, sikkert de siste mnd før termin.. men ikke fordi han måtte, men fordi han ikke så poenget med å drikke når jeg skulle føde "rett rundt hjørnet"

Skrevet

det sier 4 uker før termin, det har jeg lest. men men, vi er forsjellige

Skrevet

vet ikke het om han er villig til å holde seg edru i en hel mnd

men han får ikke ver med viss han har tatt seg ei øl og to. da får eg finne en aen sjåfør.

Skrevet

dette er jo ikke akkurat fòrste barnet deres. kalrer ikke mannen din vurdere selv når han ikke burde drikke lenger i tilfelle noe skulle skje?

Husker ikke akkurat på dagen, men vil tro mannen min bevisst ikke tok noe alkohol den siste perioden fòr fòdselene. Det var adlri en diskusjon.

Skrevet

Det var vel rundt 6 uker igjen da han droppet fester. (Ikke at han festet så mye før det akkurat, men det hendte jo at han var invitert på festligheter.) Han tok seg en øl av og til på kvelden frem til noen dager før fødselen. Den siste var på 17. mai. Syns det var greit siden han ikke ble beruset av en øl, og vi bor nær sykehuset med gode muligheter for taxi. Han hadde selvfølgelig skjønt selv at han burde holde seg helt edru om vi bodde langt unna og han kanskje måtte hoppe i bilen på veldig kort varsel.

Skrevet

mannen valgte selv begge gangene. Med eldste sluttet han å drikke mer enn 1 øl per dag 4 uker før termin (da gikk jeg 2 uker over), med vesla sluttet han en uke før termin (fødte på termin).

Skrevet

Holdt han ikke edru :) dette er noe han var voksen nok til å finne ut av selv.... Men kan ikke huske verken fra eller til om han drakk ukene før eller ikke... han var iallefall kjørbar da fødselen startet hehe

Skrevet

Jeg syntes ærlig talt mannfolka må klare å holde seg edru i god tid før fødselen starter. Og da mener jeg den siste mnd bør de holde seg i nærheten og edru. At det ikke alltid går ann å holde seg i nærheten pga jobb o.l er en ting en ikke alltid rår over. Men det å bare " måtte ta seg en øl, eller være edru i en mnd" ser jeg ikke problemer med. Min mann drikker ikke så ofte en gang nå etter vi har fått barn. Verken når jg er gravid eller ellers.

Skrevet

Jeg holdt han ikke edru, det klarte han fint å styre selv.

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Min mann er såpass oppegående at han ikke må bli "holdt" edru eller sånn som jeg tor du mener bli holdt "ikke-dritings".

Min mann drikker seg ikke dritings så det er ikke noe problem. Utover det er han tilnærmet avholds så,.. Hadde han ikke vært det hadde jeg jo ikke nektet ham å drikke før termin..

Skrevet

Mannen min fikk beskjed om å holde seg i skinnet så jeg slapp å ha en ølstinkende og beruset mann med på fødestua. Særlig siste måneden - 4 ukene før termin. Han er ikke ofte utpå, men har vært anledninger som 30-års lag rett i forkant av begge fødslene. Har han tatt mer enn 1 øl (noe man kan kjøre på hvis kona føder!), så har vi vært sikker på å ha sjåfør og barnevakt hos svigers i nabohuset.

Skrevet

Samboeren min drakk mer enn et par øl siste gang ca 4uker før terminen. Etter det var han på en fest, men da med kun 1-2øl og da kunne han likevel fått være med på fødselen.

Skrevet

Å filler`n, var det min oppgave å holde "gubben edru" før fødselen??

Bør ikke det være en voksen, gjennomtenkt manns egen oppgave....

Skrevet

Stort sett hele svangerskapet, er ikke ofte noen av oss drikker alkohol. :-)

Skrevet

Det klarte han fint uten min hjelp.

Han drakk generelt lite i begge sv.skapene, men ca 14 dager før termin kuttet han vel helt ut helt av seg selv, for han var redd jeg skulle føde og han ikke få kjørt.

Kunne i verste fall tatt taxi eller ambulanse med begge (med andremann kom barnevakten til eldste hit) så det hadde uansett ikke vært noen stor krise om han hadde tatt et par øl.

Skrevet

Har heldigvis en mann som kan tenke selv, måtte ikke HOLDE han edru, det klarte han fint selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...