Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang barnehageplass..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om jeg kan ta en 100% stilling og når som helst etterpå søke om en mindre plass?? Må barnehagen godkjenne søknaden min om mindre plass, eller har de lov til å si nei?

Har fått tilbud om plass, men trenger egentlig ikke så mange dager..

Men ønsker svært gjerne at barnet vårt skal gå i denne barnehagen...

Hmm... Noen som vet? Kanskje litt kronglete forklart men... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki, det var synd... Gjelder det både privat og kommunalt?

Skrevet

Klart de kan si nei. Det er superupraktisk for barnehagene å ha masse deltidsplasser. I pressområder, som f.eks indre Oslo, skal det en del til å få en redusert plass - i kommuner med full dekning er det sikkert enklere.

Skrevet

Bhg kan nekte deg redusert plass hvis de ikke får fylt opp de resterende dagene med annet barn=)

Men er det snakk om 2 dager du ikke skal ha bhg plass er ikke prisforskjellen så veldig stor fra 60% til 100% plass...

Da kan du likegreit ta fri de dagene du ikke trenger plass....=)

Skrevet

vi har 60 procent, da får vi 660kr kontantstøtte og må betale 1500 ca, for mig er det ganske stor forskjell på 850 kr og 2500ca....

Skrevet

jeg jobber i barnehage, og har selv to barn i barnehage. og Jeg har aldri opplevd at noen får avslag på mindre plass enn det de opprinnelig søkte. Vi har skjema: endring av barnehageplass som foreldrene må fylle ut. Så er det 1mnd varsel på dette. Jeg fikk selv full plass til mine, men rett før august leverte jeg inn skjema om at begge skulle ha en dag fri. Da talt dette fra september. ikke problem, så da kommer det nok an på hvor i landet du bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...