Gå til innhold

Såå vondt i ribbeina!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden i går morges hatt så vondt i ribbeina å venstre side!

Kan ikke hoste, snute meg eller le.. Er så vondt!

Der er vel bare babyen som har presset mot der hele natta eller holdt på å spent der?

Noen som vet hvor lenge dette varer før det blir godt igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men har slitt med det samme selv, men i høyre ribbein. Noen ganger våkner jeg med veldig vondt, og da har jeg kjent hode eller rumpa til babyen opp mot ribbeina mine. Noen ganger har jeg hatt vondt nesten hele dagen, og har måtte legge meg strekk ut for å kunne "fungere". Nå vet jeg ikke hva slags uke du er i, men jeg får titt og ofte høre at det er helt normalt mot slutten av svangrskapet. Gir deg seg ikke i løpet av morgendagen kan du jo ringe lege/jordmor. Kan være en enkel forklaring på det. Husk at livmoren vokser, og presser dermed mot livmoren din. Jeg vet om flere som sier de har gnagsår i ribbeina. Kan jo hende det er det?

Ønsker deg uansett lykke til videre:)

Var sikkert ikke så mye hjelp i dette.

Skrevet

Uff...det ble så myne skrivefeil i forrige innlegg, beklager det. Jeg mente at livmoren din vokser og presser dermed mot ribbeina dine. Håper du skjønner hva jeg mener;)

Skrevet

huff... jeg har også dette:-( kjenner det bedre og bedre for hver dag som går. noen ganger må jeg også legge meg strak ut... med armene over hodet, virker som om det lindrer bittelitt men ikke lenge.

Skrevet

blei bedre til meg når magen sank ned.vet ikke om det er noe sammenheng. el kanskje bare babyn som har flytta litt på seg.

Skrevet

Har det sånn jeg også, men mot høyre ribbein... Rumpa til ungen presser imot der veldi mye for tiden.. Håper bare magen kan synke snart, sånn at dette gir seg!

Skrevet

Har også hatt gnagsår oppi høyre ribben. kjente han lå og gnidde rompa si oppi der, og fikk en sviende følelse, som varte lenge.

Jeg vet ikke hvor jeg har lest det eller hørt det, men i følge dette jeg hørte/leste kunne dette ha noe med at jeg lå bare og sov på høyre side om natta. (god stillinga mi) ;) Jeg tvang meg til og bytte sove side til venstre. Og nå har jeg ikke hatt vondt på lenge.. :)

Anbefaler og prøve i hvertfall...

Skrevet

Dette hørtes kjent ut. Jeg sliter veldig med smerter i et ribbeien på høyre side. Det er verst når jeg ligger, men kan også komme i enkelte stillinger når jeg sitter. Jeg har sliti med det flere uker allerede og er nå 31+6. Jeg har hørt at babyene kan sparke i på deg brist, og at dette merkes best når man ligger. Ettersom jeg kun har vondt i ett ribbein, så tror jeg det er det som har skjedd i min situasjon.. Men uansett hva det er så er det utrolig irriterende, for jeg sliter med å sove om natten pga smertene.. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...