Gå til innhold

Noen som har gått Besseggen med barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei . Lurte på om vi neste vår`sommer skulle gå Besseggen med barna våre ....3 jenter på da, 5, 9 og 13 ....erfaringer ?

For langt? passe ? osv osv ? trenger gode råd & erfaringer :o))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv gikk jeg besseggen med mamma da jeg var 7 år =)) Gikk langs vannet ene dagen og sov på Memmerubu, gikk så Besseggen dagen etter... Gikk supert!!! Men det er langt og bratt, så kanskje ikke 5 åringen orker....?? Men det kommer veldig an på hvor mye dere/ungene er vant til å gå....

Vi skal på Besseggen tur neste år eller året etter, UTEN ungene =)

(våre er i år 2 og 5 år)

Skrevet

Det bør ikke være den første fjellturen dere legger ut på med ungene. De bør være rimelig fjellvante og gode til å klatre. Det er enkelte partier i eggen som er rimelig bratte og steinete. Jeg har gått Besseggen begge veier, fra Gjendesheim som barn og fra Memurubu som voksen. Vil nok anbefale å starte på Memurubu, og gå opp eggen. Vil nok også vært forberedt på at 5-åringen kanskje vil trenge hjelp på enkelte punkter på eggen fordi det er så bratt. Unger er jo vanligvis veldig utholdende (hvis de er vant til å gå), så bare man tar seg god tid så er det utrolig hva som går. Men - det er langt, husker ikke om det er 8 eller 9 timer det er satt opp i gåtid, men dette bruker man (og det er uten pauser). Tror nok jeg ville ha ventet et par år, men det kommer som sagt an på ungene.... Uansett: God tur! Det er flott natur :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...