Gå til innhold

vil dere vite kjønnet på barnet i magen? (også på skravlesiden)


pagoda m/ny spire

Anbefalte innlegg

 

og hva synest dere om de som vet kjønnet, og sier det vet kjønnet men vil ikke si det til noen andre?!

 

jeg venter nr 3 (nylig gravert)

 

første gang ventet vi gutt

andre gang jente og denne

gangen vil jeg gå uten å vite...da har jeg liksom prøvd alle varianter....

men jeg vet ikke om jeg klarer :P

 

dere andre :) hva gjør dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg vil ikke ikke vite denne gangen også. Første gang hadde jeg en gutt uten å vite det, det var veldig spennende under fødselen. Nå er jeg i uke 7 og har vurderte med sambo slik at vi ikke skal vite det denne gangen også. Jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg når jeg kommer til UL.

 

Så spennende :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sagt til meg selv når jeg blir gravid skal jeg ikke vite kjønnet , er liksom mer spennende da når babyen kommer . . men no , kan ikke vente med å få vite det ! :-) Syns det er sååååååå lenge til ultralyden i november . . .

Kjenner et par stykker som har visst kjønnet , men ikke vil si det . For all del , helt greit for de som vil holde det hemmlig , men tror ikke jeg hadde klart å holde tett . . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :)

har aldri klart å holde mg før...de to gangene...

men denne gangen....tenk så spennende når en skal føde og ikke aner hva en har i vente...

 

to ganger har jeg vært med på de som vet kjønnet men ikke vil si...

hva md å bare si de ikke vet selv...jeg blir så nyskjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er det første gang. Vi vil vite det når vi har mulighet :)

 

Jeg tenker litt sånn (mulig dere som har 2 og flere synes det er helt feil), at første graviditet er alt nytt og spennende allikevel så om man vet kjønnet spiller liksom ingen rolle fra eller til (klart det er sikkert enda mer spennende å ikke vite). Men med nr 2,3,4 har man vært igjennom det før selv om symptonene kan være forskjellige så da bevarer man litt av spenningen ved å ikke vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Vi vil vite kjønnet, er veldig nysgjerrig på det ;)

 

Fikk vite det da vi ventet vårt første barn også. Det var ikke så lett å se hva det var, siden hun la seg med ryggen til under ultralydene.

Så kjøpte vi ikke rosa klær i forkant.

 

Synes det er helt greit med de som ikke vil vite det, de som vil vite det og de som bare vil holde det for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart hadde vært gøy å leve i spenningen:) Regner med jeg ender opp med å vite. Er jo så nysgjerrig! Des vil jeg på 3D og da ser man det som regel fint selv.

 

Visste ikke med førstemann så har nå prøvd den varianten en gang og.

 

Har da full forståelse for de som vet men ikke vil dele. Et vennepar la til grunn at et vennepar av dem igjen hadde sagt hva det var og navn og alt og alle rundt hadde jo begynt å kalle magen for navnet og det hadde blitt veldig en liten person. Så gikk det galt helt på slutten og disse vennene mine da, de ønsket ikke å gjøre det samme.

 

Noen vil jo og spare det som en overraskelse. Hva har egentlig andre med hvilket kjønn det blir?

 

Vi forteller nok om vi vet tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på å få vite kjønnet :) Klarer nesten ikke vente til ul i november. Har hørt noen mener at de som er mye dårlig får jente og de som er litt finere i formen får gutter, noen som har synspunkt på dette ? Eller andre "metoder" å finne ut litt på ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1, ville vi ikke vite det, da var det nok at vi var gravide og at alt var vel. Men jeg hadde en "mage" følelse for at det var gutt, og det stemte!

Denne gangen vil vi vite det hvis mulig, og skal også på 3d ul, da regner vi med at vi kanskje ser det...

Men tror ikke vi kommer til å fortelle andre det da, selv om det er lenge til, og vi kan ombestemme oss.

 

:o))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med han første visste jeg ikke hva jeg fikk før han ble født, han drev og gjemte seg begge gangene jeg var på ultralyd, hehe liten luring. Jeg holdt på å dø av nysgjerrighet, jo. Med nr. 2 fikk jeg heldigvis vite på ordinær ultralyd at det var en liten gutt i magen min. Var veldig herligt å kunne gå og handle litt nye lyseblå klær i minste str. Nå med nr. 3 på vei så må jeg si at jeg og mannen er like nysgjerrige begge to (hans første) på kjønn. Jeg håper på ei lite jente, da kroppen ikke heilt kjennes ut som under de forrige svangerskapene mine, men vi får se når tiden for ultralyd kommer, har forresten bestemt oss for 3D i tillegg, så satser på vi får vite kjønnet, et eller annet tidspunkt før termin.

 

Vi er i grunnen veldig dårlige på å holde ting som gleder oss hemmelig, så tror nok vi kommer til å fortelle kjønn til de som vi vite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...