Gå til innhold

til dere som har født før.. SE HIT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan starter rier egentlig?? kan man føle seg i fin for å pluttselig bare få rier liksom?? eller er mån i dålig form først??

har 2 dager til termin å begynner å tro at det ikke kommer til å sje noe siden jeg føler meg ganske så oppegående.. litt småvondeter men det har jeg hatt i mange uker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

riene startet omtrent da vannet gikk. Det gikk altså først, utpå kvelden. Hele den dagen hadde jeg følt meg litt rar i kroppen og hodet, klarer ikke forklare følelsen. ti timer seinere var han ute:) Lykke til:)

Skrevet

jeg tenkte ikke over noen smerte eller andre følelser den dagen vannet gikk! men i etter tid har jeg tenkt at jeg kjente på noe jeg ikke kunne identifisere da...

jeg hadde vannavgang og 7 1/2 time senere startet riene.

forsiktige sammentrekninger som økte i varihet og inntensitet etter hver time...12 1/2 time senere var gutten på plass...

Skrevet

Med første kjente jeg ingenting før vannet gikk.

Med andre gikk jeg en dag med ryggvondt. Riene startet svakt og økte heftig i intensitet. Så gikk vannet og ti min senere var jenta ute.

Hadde ellers veldig rolig mage dagen før begge fødslene. Stille før stormen..

Lykke til!

Skrevet

Med nr. 1 hadde jeg ingen som helst symptomer før jeg våknet kl. 2 på natten av små rier. Litt forsiktige sammentrekninger i magen som kom ca. hvert 10. min. Jeg klarte jo å legge sammen to og to og skjønte hva dette var i og med at jeg var 3 dager over tremindato :) Så nei, man trenger ikke å kjenne noe på forhånd, før det plutselig er igang.

Skrevet

okei:-) takk for svar. da håper jeg det sjer snart, begynner å bli utålmodig nå:-)

Skrevet

Jeg kjente absolutt ingenting på forhånd. Var i god form, og planla å reise i bryllup dagen etterpå. På ettermiddagen begynte vannet å gå veldig langsomt, så jeg var usikker på om det var det som skjedde. Så en time etter ca begynte jeg å kjenne de første ulmende riene, tok litt tid før jeg ble sikker på at det var det det var. Helt rart :) Så det kommer gjerne uten forvarsel.

Skrevet

Hos meg startet fødselen med regelmessige kynnere. Jeg hadde nesten ingen kynnere i svangerskapet, og siden de kom med gjevne mellomrom skjønte jeg noe var i gjære. I løpet av dagen ble de kraftigere og kom tettere og til slutt kunne det kalles rier :)

Skrevet

Jeg ble satt igang 15 dager før termin, så min situasjon er kanskje annerledes (hadde svangerskapsforgiftning). Ble satt igang på formiddagen ca halv 11, kjente begynnende mensenlignende smerter i underlivet rundt halv 4 på ettermiddagen (samme dag) som ble sterkere etterhvert, halv 9 på kvelden gikk vannet og han var ute 01.20 på natta :)

Skrevet

Med min første ante jeg fred og ingen fare. Pang - vonde lange rier med 2-3 min mellom fra første rie. Ingen tegn til noe i forkant.

Nr 2 var det mange falske alarmer i både dager og uker før fødsel.. Og mange tegn på at fødsel var i gang uten at jeg var det.

Startet med småvonde, men lange rier med 5-10 mellom i nesten et døgn før det tok seg opp i smerte. Da vannet gikk med et smell hadde jeg 10 min riefri før de bare haglet innpå. DA var jeg usikker på om jeg kom til å rekke sykehuset.

Skrevet

Jeg var og besøkte jobben min dagen før jeg fødte, og fikk høre at jeg hadde hovnet veldig opp i ansiktet og hendene. Tenkte ikke noe over det før jeg dagen etter lå i sengen og sa at nå er jeg lei av å vente. Nå får du komme ut og hilse på oss... Og så gikk vannet....

Skrevet

jeg hadde kraftige kynnere hver kveld i ukevis - satt og telte minutter og håpte på at nååååå! skjer det noe, men neida. :) når det endelig var alvor ti dager over termin så trodde jeg jo ikke på det, gadd ikke telle minutter eller noenting...men så fikk jeg for en gangs skyld ikke sove, da, så da var det jo NOE...det begynte fredagskvelden, og gutten var ute lørdagsaften. ndg vannavgang så skjedde ikke det før på sykehuset, den ene gangen legen sjekket meg, tror jeg hadde 6-7 cm åpning allerede, så det trenger ikke begynne med at vannet går i alle fall. :) selv om jeg egentlig håper litt på det denne gangen, for det er i hvert fall et veldig tydelig tegn på at noe er i gang! :)

lykke til, håper babyen kommer snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...