Gå til innhold

Jeg blir så lei av ROOOOT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å..det klikket litt for meg i stad.. Har ei datter på 8 år, er bare hun og meg hjemme, men alikevel er det umulig å holde det ryddig i huset! Hun drar alt mulig dritt rundt i huset, bittesmå hunder, bamser, bilder hun tegner som er bare tull(de fine tar jeg jo vare på), bøker, godtepapir..aaaargh!!

Hun fikk streng beskjed om å få rotet sitt inn på rommet sitt, og bli der!.. Har dårlig samvittighet nå, er jo ikke bare hennes feil at det er rotete, jeg kan jo bli flinkere til å "gjete" henne, så hun tar vare på tingene sine, men jeg ble bare så lei.. Skal jeg gi etter, og si unnskyld for at jeg var sint, eller kan jeg forvente av en åtteåring, at hun hjelper meg å holde det ryddig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. hva med å si unnskyld, og heller prøve forklare at det er litt kjedelig da tingene hennes ligger over alt.. om hun ikke vill ha de må hun kaste de.

så om du nå finner ting flytende rundt, så ta de bort får en stund.. vill nokk savne tinga sine..

Jeg har ei på 6år, hun hjelper litt hjemme med å gå med søppel, koste litt, støvsuge lett.. ol. bare får å lære litt.. å tingene sine må hun plukke opp.. kjett å mase hele tiden men :S nejj vet ikke jeg.. hehe.. bare en tanke.

Skrevet

Hun er flik til gjøre ting når jeg ber henne om det, setter på klesvasker, henger opp klær, legger sammen klær, går med søpla, støvsuger og sånt.. Men hun skjønner liksom ikke selv av hun må rydde, jeg må hele tiden mase.. Men når jeg tenker meg om, så jeg vel ikke tor jeg heller da jeg var 8 år.. :)

Har forresten sagt unnskyld, og vi har "blitt venner" igjen, greier ikke å være sint så lenge av gangen!:)

Skrevet

Jeg er også eviglei av rot!! Og jeg har to små barn og et stort barn (dvs mannen min) å rydde opp etter! Rydder hele tiden, konstant!! Mannen min prøver å si at jeg må bli litt mer vant til rot, men det er ikke lett!!

Skrevet

stress ned kjære deg:) lev livet nå, ikke glem det med stress..ta det rolig og allt blir bedre:) lover deg..

Skrevet

Jeg har 4 personer som roter, og jeg er også drittlei.

Jeg har gitt opp, jeg.

Sliten.

Skrevet

Samboeren min rydder heldigvis når han er hjemme, men de fire ukene han er borte, er det bare jeg som gjør alt.. Sikkert bare jeg som er ekstra sliten i dag, og har litt kortere lunte enn vanlig..:)

Vant til rot blir jeg aldri, liker å ha det strøkent, heldigvis har min kjære samme mening om det, selv om vår håpefulle ikke ser ut til å ha arvet det genet..:)

Skrevet

4 barn eller 3 barn og en mann?

Kan du ikke kreve at han tar sin del da? Og litt må man vel kunne forvente av ungene når de begynner å bli 4-5 år..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...