Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Syns jeg har vært gravid i en evighet og venter veldig på magen...noen dager syns jeg at jeg har fått litt mens dagen etter syns jeg ikke det.Så bynte jeg å tenke her...hva om fosteret ikke vokser mere eller om jeg går rundt med et dødt barn i meg??? er bere 12+5 i dag men fikke tidlig mage med de to første barna...Men så tenker jeg,om noe er galt ville jeg ikke da kansje blitt syk?fått smærter eller blødninger kansje?
gbe Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Ring til fastlegen din, forklar situasjonen og få ham til å sende hastebrev til føden for hurtig ul. Det fikk jeg, overdrev litt da, men mye bedre det enn å gå rundt og være usikker. Når du får brev fra føden el tlf, si at du har mye vondt i magen osv. for å få enda raskere time. Det gjorde jeg og jeg fikk time dagen etter. Det er ikke noe bra og gå rundt og bekymre seg og å bli stresset. Det er sikkert helt ubegrunnet og alt er nok bra, men gjør det uansett, for din egen del! Jeg må legge til at alt er bare bra med meg og babyen ,armer sprellet og hjertet slo. Jeg ble så glad og så lettet, jeg sov ikke i det hele tatt natten før ul. Og en ting til, jeg er 12 +4 , og jeg har så vidt en liten kul på magen..den er bare synlig for meg:) Lykke til!! Klem fra Benedicte
Gjest Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Uff, jeg synes ikke særlig om å lyve på seg slike problemer for å få hurtig undersøkelse på sykehuset. Jeg har selv hatt blødning og sterke menssmerter med farget utflod i dette svangerskapet og synes det er trist å se at man skal overdrive eller dikte opp slike plager. Kunne aldri fått meg til å gjøre noe slikt. Men det er nå så. HI: Bestill en privat ultralyd! Mange tenker slik fordi vi leser så mye om det som kan skje. Noen oppdager beklageligvis ikke at fosteret har sluttet å leve før det har gått en liten stund. Men dette skjer ikke ofte. Kan bli gal av å tenke slik, det vet jeg! Kanskje det at du er ekstra utålmodig denne gangen gjør at det virker som om magen er kjempetreeeg med å komme fram? Håper du finner roen snart:)
Gjest Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 En venninne av meg opplevde å komme på ul i uke 12 og da hadde babyen vært død i flere uker. Men poenget mitt kommer... :/ Magen og puppene hadde vokst i disse ukene og kvalmen var der selv om det ikke var liv der. Så enten kommer den ut eller så fortsetter "symptomene" som vanlig. Det sa hvertfall legen hennes.
Gjest Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Jeg vet akkurat åssen du har det! Går slev med sånne tanker, og sa til mannen her en dag at jeg vil kjøpe meg en sånn babysound, bare for å virkelig SE og HØRE lille bebisen inni der. Jeg mistet i MA sist gang jeg var gravid, så er derfor mer nervøs nå. Men har du vært til jordmor da? Du kan jo dra dit,eller til legen din, og få de til å sjekke hjertelyden. Det hadde ihvertfall jeg gjort i første omgang. For om du hører hjertet, så blir du jo mer rolig, og vet at barnet har det bra Jeg er 15+2 og har egentlig ikke fått noe særlig mage jeg heller. Men jeg veeeenter ja. Skal til ordinær ul 18.sept., og gruer meg litt egentlig i TILFELLE det ikke er liv der inne :S Jeg var til jordmor i uke 14, og fikk høre hjertelyden. Det var kjempedeilig der og da,men dagen etter var jeg like bekymrende som før. Lytt til kroppen din du, alt er nok bra skal du se :)
CarpeDiem Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Til HI: Magen (og andre symptomer) kan ha en helt annen utvikling denne gangen enn ved de to andre. Ingen svangerskap er like. Så lenge du ikke har blødninger eller smerter, ville jeg prøvd å bruke minst mulig energi på bekymringer:) Til dere som mener man skal overdrive og lyve for å presse seg inn på undersøkelser man ikke trenger: Jeg blir bare så ufattelig provosert! Eier dere ikke skam? Tenk på det neste gang du sitter der og overdriver at du tar plassen og timen til en som kanskje har alvorlige problemer! Jeg jobber selv i helsevesenet, og opplever sånne mennesker som roper ulv ulv som et kjempeproblem. De maser seg inn til prioriteringer de egentlig ikke trenger, og det går på bekostning av mennesker som virkelig trenger det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå