Gå til innhold

Klær til oktoberbarn


Gunnhild 28

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

 

Hva har dere handlet inn/planlagt å handle inn av klær til det lille nurket?

 

Jeg kjenner jeg er litt forvirret her, og hvis man søker på nett er det enten anbefaling for sommerbarn eller for vinterbarn.. så da lurer jeg litt på hva man trenger til et høstbarn fra starten av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temperaturene svinger jo voldsomt på høsten, så jeg sliter litt med det samme, men kjøper ca halvt om halvt av bomull og ull. Så hvis det blir mange kalde dager får jeg heller kle på et ekstra lag med pledd i vogna hvis jeg bare har bomullsklær igjen som er rene.

Jeg har kjøpt en tykk vinterdress og en tynn fleecedress. Så kan jeg bruke en av de avhengig av temperatur. Ellers får jeg bare regulerer med pledd. Jeg har aldri hatt barn, men det er bare slik jeg tenker. Jeg bor på en plass med milde vintre. Det er sjelden det er sprengkaldt.

Ull er jo kjekt, fordi det kan egentlig brukes året rundt. Jeg har bare investert i en del bomull fordi det er billigere, og jeg ønsker ikke å investere i så dyre klær når de vokser så fort.

 

Så får vi se om det holder. Som sagt, jeg har ingen verdens erfaring... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par sett med ull, ellers har jeg for det meste kjøpt 'vanlige' klær. For siden de er så små denne vinteren og 'bare ligger der', så regulerer jeg temperaturen mye med pledd og heldresser frem til vognposen tas frem.

 

Et annet tips jeg erfarte sist, kjøp en del hele bodyer med ben så du slipper todelte antrekk (enklest!) - og sørg for at de fleste antrekk har knepping mellom bena så du slipper å ta av hele bodyen ved bleieskift. Høres utrolig logisk ut, men jeg tenkte ikke alltid på det når jeg fant det ene nusselige antrekket etter det andre, som ble brukt én gang..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har kjøpt et par sett med ullbody og longs (janus, joha + exit). En janus heldress/pysj i ull. Ellers har jeg et strikkesett og et tynt sett med jakke og bukse i ull. Tenkte å kjøpe en heldress i ull fra mini me. Har noen ytterdresser i fleece og bomull fra sist, men tenker han ligger med det nye nedpakket i pose/dyne. Har bilpose også så det går helst i ullklær. Ett par luer i ull. Ellers har jeg vel bare to sparkedresser og pysj i bomull, får jo alltid en del klær og de vokser utrolig fort ut av de første mnd. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...