Gå til innhold

Spiser dere spaghetti carbonara?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo eggeplomme i ostesausen? Jeg har så lyst på det, men vet ikke om det er så lurt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det farlig å spise egg?

Det er vel mange måter å spise carbonara på, men jeg har kun spist det med eggeplommen rørt inn i sausen. Sausen er varm, ergo blir egget også varmebehandlet. :-)

Skrevet

Egget blir varmebahandlet, men jeg vet ikke om det er nok. Det er derfor jeg spørr :)

Skrevet

I Norge er det helt trygt å spise egg, rått eller tilberedt. Skjekk ut Matportalen for mer info.

Skrevet

Ikke noe problem å spise eggeplomme. Bare sunt det. Og i carbonara er den jo ikke rå heller... Egg er jo super mat som inneholder nesten alt kroppen trenger i plommen, så ville ikke kuttet det ut i graviditeten.

Skrevet

Hvis du lager en carbonara fra scratsch, sa bestemmer du selv hvor bløtt egget skal være og hvor mye stekt/kokt baconet skal være.

Skrevet

Stek passelig mengde bacon i en stekepanne, uten olje. Visp sammen et egg pr hode, sammen med en god del parmesan. Nar spaghettien er kokt, ikke mer enn 8 min (barilla) sa skyller man av vannet, setter tilbake i kjelen, heller eggeblanding og bacon over, drysser litt helst nykvernet pepper over . Lar det sta pa varme til egget er gjennokokt, og hell en liten dasj olivenolje over det hele og server. Enklere blir det ikke.

Skrevet

Hvor er sausen??

Pleier å steke 1 pk baconterninger og 1 løk først. Når spaghettien er ferdig, hell av vannet og bland spaghettien sammen med bacon og løken i stekepanna. Så kan du ta oppi et par eggeplommer som blandes sammen med det andre. Så avslutter du med matfløte + krydre med salt og nykvernet pepper. Dette har du på svak varme på panna til du har fått den ønskelige konsistensen.

Strø revet parmesan over når Carbonaraen er ferdig.

Finito og buon appetito! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...