4skatter Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg har Gjensidige, og når jeg ser litt gjennom, tror jeg det er blant de dyreste... Lurer på om noen vet om noen andre, eller om noen bruker Storebrand, erfaringer?
4skatter Skrevet 30. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 30. august 2009 Nå har jeg gått gjennom alle forsikringsselskapene, fant jeg ut at jeg skulle betale 5000 kr mindre i året hos Storebrand, i forhold til Gjensidige! Absolutt verdt å analysere litt...
Gummianda:) Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Vi bruker Vesta! Det er verdens beste forsikringsselskap! Supre både på pris og på service....Og selv om jeg skulle fått en bedre pris et annet sted ville jeg aldri i verden byttet. Jobber ikke i Vesta altså hehe
Gjest ->>- Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Litt varierende, mest Sparebank1 og Gjensidige akkurat nå. Jeg tror ikke et øyeblikk på at man kan erklære et spesielt selskap som "et av de dyreste." Måten selskapene vurderer risiko på varierer, og dermed også pris. Det som er billigst for meg behøver ikke være det for deg osv.
* 5 om dagen * Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Vi bruker Terra, og flytting fra gjensidige til terra,tjente vi 6000 i året på,men vi har mere nå i terra,så forskjellen er enda større.
Gjest mphs Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Vi har alle forsikringene i Gjensidige gjennom fagforbundet mitt. Om man har det gjennom fagforbund og samler alle forsikringene på ett sted får man en bedre pris. Du må også se på hva du får igjen når uhellet er ute og skal få igjen på forsiringene. Der er det store forskjeller på hva og hvor mye de dekker. F.eks er det kun gjensidige som dekker klatring i reiseforsikringen sin.
4skatter Skrevet 30. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2009 Jeg har hatt Gjensidige i 3 år nå, og når endelig ulykken var borte, mistet en kamerabag i utlandet, så dekket de ikke totalprisen på mitt nye kamera, som hadde kvittering til og med. Det var 9 mnd gammelt. Og jeg tapte 3000 kr på bare det, fordi min kundebehandler fant det samme kameraet billigere på Ebay :S men når det gjelder reparasjon og sånt, så ville jeg jo selvfølgelig kjøpe et dyrt kamera på et bra sted her i Norge, pga garantien... Men nei, kom ikke gjennom.... Og videokameraet som var litt over 1 år gammelt, fikk jeg heller ikke alt tilbake for, for det var en utgått modell, og da fant hun et som kostet mye mindre... Dårlig.. og betaler 5000 kr mer der for totalpakken (2 biler, innbo, hus, barn og reise...), enn hos Storebrand, så vi får se... Håper vi ikke har bommet...
Gjest mphs Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 De vil jo prøve seg, men jeg ville ikke godtatt det du har vært bortig. Det er kun 500 kr i eganandel på reisegods og jeg ville hatt penger for å kjøpe nytt utstyr i Norge.
Ronja&Odin Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 jeg har hatt terra og gjensidige og har byttet til IF utrolig fornøyd med de=)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Vi har i jernbarnepersonalets bank og forsikring.. Desidert det billigste.. Fikk tlf fra IF som ville gi oss tilbud.. Når vi hadde gått gjennom begge bilene, så var han allerede 4000 kr over det vi har i jernbane.. Og da gjenstod huset..
4skatter Skrevet 30. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 30. august 2009 Ble stjålet foan øynene på oss mens vi satt på en uterestaurant... Ja hun tok de 500 kr i egenandel i tillegg til å ikke gi mg prisen jg hadde betalt...
Piken på landet Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 Vi er storkunder hos gjensidige, og er superfornøyde med de. To ganger den siste måneden har vi vært nødt til å bruke forsikringen (lynnedslag i hus og skade på bil), og de har vært helt suverene. Alternativet vårt var sparebank 1, men de var 16 000 dyrer for oss i løpet av et år, og helt ferske på den typen forsikring som vi må ha. Aner ikke hvordan gjensidige er på forsikringer for en vanlig husstand. Vi vekslet mellom terra og sparebank1 når vi bodde i leilighet og hadde vanlige jober, alt etter hvem som kunne gi oss best tilbud. Fikk nytt tilbud ca en gang i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå