prima donna Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Svigermor og svigerfar er skilt, noe hun tydeligvis ikke har bearbeidet ennå - selv om det er 30 år siden. Når ungene skal til farfar og hans ny kone sier hun tydelig fra at hun blir lei seg, og de gangene hun ikke sier det med ord skjønner alle det likevel. Ungene også. de kommer i et følelsesmessig dilemma de ikke burde trenge forholde seg til: de er jo glad i alle besteforeldrene. ca 10 % av møtene våre med henne ender i en eller annen konflikt, såre følelser, gråting, krangling. Min mann har sagt til henne at hun ikke kan komme så ofte og at det er fint om hun ringer først. Dette nekter hun å respektere. Hun kaster det istedenfor mot oss som en anklage og mener vi er fæle med henne, "tenk så forferdelig at hun ikke kan besøke sine egne barnebarn, hun har jo ingen andre i hele verden". Orker ikke be henne reise og ryke: har prøvd, men hun liker krangler, så jeg blir taperen, for meg er det jo komplett meningsløst bruke energi på hennes sjalusi ovenfor en mann hun skilte seg fra for 30 år siden. jeg tror krangler får henne til å føle at hun er vitkig. at hun har noe engasjere seg i. 90% av min og min manns krangler handler om henne. Vi er egentlig enige, han sier stadig fra. Det ender alltid med at de krangler og vi får litt avstand, men noen mnd etterpå er alt ved det gamle. Det har vært slik siden vår eldste på 5 ble født. Nå gidder jeg ikke mer. Dette ødelegger hverdagene mine. Livet har faktisk flest hverdager. Så hva gjør jeg? flytte fra mannen min (har ikke lyst), konsekvent nekte henne å komme inn i huset selv om hun blir lei seg og gråter? slå av lyset og legge meg på gulvet hver gang hun kommer? (hehe, fleip selvsagt)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Har ingen gode råd desverre. Men ser at du har det tøft og sliter. Håper du finner en løsning på det. Er utrolig slitsomt når det er problemer med svigers. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 For å være helt ærlig høres hun litt psykopatisk ut. Du kan jo ta teste henne med denne linken. http://www.klikk.no/helse/allmenn/article410984.ece Ellers så har hun angst. Det er ikke normalt det du beskriver og man du nen din kan ha hatt en tøff barndom. Jeg ville ha snakket litt med svigerfar om han orker og du kan stole på ham. Det er din man som må sette grensene og finne ut av egne følelser. Prøv å få litt distanse, si til deg selv at hun ikke er helt med, si litt ja og ha. Hun vil nok merke det å gi deg mer trøbbel, men på sikt får du henne på avstand. Kan anbafale bøkene: ut av psykopatens grep og manipulasjon. Skriv ut frustrasjonen her inne, skal prøve å få deg til å le av det : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå