Gå til innhold

Vognpose, hva skal man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vognpose passer best til OTH Urban Jungle vogn? Jeg må ha en som passer i baggen, men den er jo ikke så veldig stor.... Samtidig ønsker jeg å bruke den i sportsvogn delen når jeg må bytte.. Så jeg bør ikke kjøpe noe som kun passer et par mnd.. De er jo ganske dyre disse posene. Noen som har erfaring eller noen gode tips? :o)

Babyen blir født i november, så jeg kommer til å bruke posen i bagvogna fram til våren i hvertfall.

Har tittet litt på den posen som heter Odenwalden og liker denne veldig bra, men har kun sett den på bilde. Den ser ganske stor ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Odenwalder og er kjempe fornøyd med den..

Den er lang, men når du har den i bagen, så dytter du bare enden innover så blir det kortere, så passer den hvor som helst uten å bli klumpete..

Skrevet

odenwalder kom veldig dårlig ut i test pga hurtig antennelse i branndelen av testen. hvis du går inn på klikk.no er det en god test fra i år. hadde aldrig gamblet med det når man vet at den er dårlig mhp på brannsikkerhet.

Skrevet

-men skal vel ganske mye til å sette fyr på en pose i en barnevogn?? Hadde ikke jeg brydd meg om ihvertfall;)

Skrevet

Min kusine har den posen og den vogna. Hun var veldig fornøyd:) Hun gjorde som over her, dyttet den litt opp, eller laget en liten brett nede v fotenden. Har ikke orket å brydd meg om den testen, hvem leker med fyrstikker v/barnevognen og kikker man på de testene grundig er det så marginer om å gjøre på de testene.

Selv har jeg voksi-posen, skal bruke den til mitt 4.barn nå.

Vært super fornøyd med den:)

Kan bruke den lenge og babyen/barnet ligger lunt og godt i den.

kan også ta av trekket og vaske i maskin og bytte til sommerdyne inni på sommeren:)

Skrevet

Vi har voksi urban og den er genial fordi det følger med to lengder til den sånn at man kan bruke den korte i bagen når man har en liten baby og så kan man bruke den lange i sportsdelen når man har fått et lite barn:-)

Skrevet

Har to Odenwälder poser og driter langt i den testen det refereres til. Hvem i alle dager styrer med åpen ild rundt barnevogna? Pyromane? Og dessuten så er det mer enn vognposen en skal være redd da.

Hva med trekket på vogna, vognteppet, klærne til barnet etc etc. Fleeceklær er jo alltids en slager...

Nedturen med urban posen, om det ikke er gjort noe med er at den ikke kan vaskes på 60grader og tromles. Det kan Odenwälderen.

Hvis du syns Odenwälderen kan funke for deg så skal du ikke bry deg med den der testen i det hele tatt.

Helt til den testen der kom sverget "alle" mødrene her inne til den og nå er den vel nesten bannlyst i etterkant... men tror jeg kan love deg at det er svært få som har bytta den ut...sånn egentlig ;)

Sånn, det var min mening, mitt første barn overlevde den posen og det gjør sikkert nestemann med:)

Skrevet

Syntes det helt ærlig er litt dårlig gjort av deg å antyde at vi som har Odenwalder gambler med sikkerheten til barna våre, 'dyp og indelig lykke x 2'.

Ikke røyker jeg, ikke røyker mannen min, ikke har jeg tenkt til å tenne bål ved siden av vogna, så når denne posen liksom skal ta fyr det skjønner jeg ikke helt..

Men men.. Hver sin smak..

Men at jeg gambler med livet til sønnen min, det skal jeg faen ikke ha på meg!

Den provoserte!

Skrevet

på vinteren er vi ofte på tur innover til et lite vann like ved der hvor vi bor. da pleier vi å fyre opp et bål og grille pølser og barna er selvfølgelig med. vi er hverken pyromane eller røykere vi heller (bra argument) men det er som sagt risiko for å komme innenfor rekkeviden til gnister fra et bål.

selv om man passer veldig godt på og det i de aller, aller fleste tilfeller går helt fint og posen aldrig kommer til å brenne, så kunne det virkelig ikke falle meg inn å kjøpe en pose jeg vet er lettanntennelig, når det finnes andre alternativer. jeg har full forståelse for at man ikke bytter ut en pose man allerede har, de er forferdelig dyre, men når man skal kjøpe en ny er det litt anderledes synes jeg.

argumentet med at det var en populær pose før testen..... hm... neppe et argument som burde være utslagsgivende.

hi: lykke til med valget. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...