ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jobber nattevakter som sykepleier. Begynte å jobbe der i fjor, og hadde fri både jul og nyttår, da vi giftet oss i utlandet. Ellers bytter man på å jobbe jul og nyttår. Ser nå på turnusen at jobbehelgen i år faller på 1.-3. juledag, og regner derfor med å skulle jobbe da. Men i tillegg har jeg nattevakter den torsdagen og fredagen som nyttår er. Er det da sannsynlig at jeg må jobbe både jul og nyttår da?
Gjest Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Nei, de lager som regel egen helligdagsturnus.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2009 Ja, jeg vet de lager egen helligdagsturnus, men jeg vet også at hvis man har jobbehelg fra för, så bytter de gjerne ikke på det. Og de bytter ikke så mye på nattevakter heller... men er det lov å sette noen opp alle de helligdagene?
Gjest Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Du kan sette deg opp på ønsket fri og håper noen andre vil jobbe og at sjefen er grei. Ifht regelverket vet jeg ikke, men erfaringsmessig prøver vi å bytte på.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2009 Ja, dvs at jeg kan risikere å måtte jobbe begge helligdagsperiodene... Takk for svar
mamma`n te Kaja Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Det skal lages en egen "jule/nyttårsturnus"... hvor lang den er vet jeg ikke om det er noen regler på, men den må vel hvertfall dekke helligdagene Ut ifra dette så skal du ikke jobbe mer enn halvparten av røddagene.. resten har du krav på fri.. så må man vel sette opp ønsker for hvilke dager man vil ha fri...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2009 Ja, mener også det er noen regler om at man har krav på fri halvparten av de röde dagene... Da er det fortsatt håp
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2009 Regnes vanlige söndager som röde dager?
mamma`n te Kaja Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 ja. det gjør de! Det er jeg hvertfall 99 % sikker på...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. august 2009 Ok, höres jo logisk ut, det...
mamma`n te Kaja Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 min erfaring er at dess mer man egentlig i følge turnus skal jobbe i sånne høytider, dess mer fri får man.. hvis du har F1 dag (fridag etter arbeidshelg) og den havner på en helligdag har du dessuten krav på en ekstra dag fri da også.. men da på en hverdag.. f.eks i mellomjula da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå