Gjest Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Min eksmann betaler ikke bidrag og er heller sløv med å følge opp vår datter i hverdagen. Han holder ikke avtaler og prioriterer andre ting når hun skal være til han. Noe som har resultert i at hun har vært til han èn helg siden sommerferien startet. Som "straff" har hun nå begynt å spørre han vel mye om penger. Hun er 14 år og innrømmer til meg at hun spør kun fordi hun er skuffet over han. Hittil har han gitt henne når hun har spurt, men han begynner nå å bli lei og føler hun kun tar kontakt når hun trenger penger. Hun vet jeg synes dette er feil og at hun heller kan komme til meg når hun trenger pengene, men jeg må innrømme at jeg synes det er en vanskelig situasjon. Skal jeg la henne gjøre det eller prøve hardere å få henne til å forstå at dette grenser mot utnyttelse? Han vil jo aldri gidde å stille opp for henne likevel så på denne måten føler hun ihvertfall at hun får noe ut av han.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Hvorfor ikke "kalle inn til møte" med mor, far og datter? Snakke sammen, så han får vite hvorfor jenta gjør som hun gjør. Skjønner henne egentlig godt...
Gjest Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Hun har forsøkt å snakke med han selv om deres dårlige forhold, men han ser det ikke selv. Og hun tørr ikke være tydligere pga hans temperement. Jeg har tilbydt meg å snakke med han for henne, men hun vil ikke fordi hun er redd han skal være enda surere til henne da. Og siden hun ikke vil jeg skal snakke med han gjør jeg det ikke fordi jeg ikke ønsker å bryte tillitten mellom oss ved å gå bak ryggen på henne. Hun vil nemlig føle det som et svik fra meg.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Det forstår jeg. Trasig situasjon da, når far ikke kan snakkes med og heller ikke ser problemet:(
Gjest Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Ja, det er det. Må innrømme at jeg føler meg maktesløs og forholder meg passiv. Men er så usikker på om det er riktig? Jeg vil jo selvfølgelig at jenta skal ha et godt forhold til sin far, men når han gir blaffen eller bare er sur når hun er til han vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kan jo liksom ikke bestemme humøret hans.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Hvorfor betaler ikke far barnebidrag da??? Kanskje dere alle 3 burde tatt dere en tur på familievernkontoret...??? Syns heller ikke at det er så veldig positivt at datteren din er redd for sin egent far, da er det kanskje like grreit at han ikke tar så mye kontakt...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Ja, hvorfor betaler han ikke bidrag? Det er da ikke noe han skal kunne velge selv det..
Gjest Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Vi har privat avtale som han aldri har holdt, først ved at han skulle betale meg direkte også via nav sitt innkrevingskontor. Ikke engang de har fått inn penger av han. Har søkt om forskudd nå så håper det ordner seg raskt. Han er ikke på noen måte voldelig, men har et temperement som gjør han fryktelig utrivelig. Konstant sur og misfornøyd. Men jeg lurer fortsatt på hva jeg skal la henne gjøre ang at hun ringer å ber han om penger...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Det er normalt at en tenåring ber foreldre om penger. Og dette er egentlig ikke ditt problem. Han velger jo selv om han vil gi henne det eller ikke. Han er jo hennes far. Du krever vel ikke at han skal gjøre noe med det om hun ber deg om penger? At du kan si til henne at hun ikke bør gjøre dette så mye, er en ting. Men det er da opp til ham om han vil gi eller ikke. Ellers så har ikke lommepenger noe med bidraget å gjøre. Der er ikke lommepenger inkludert i bidraget.
Gjest Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Sant nok, når han klager over at hun kun ringer når hun trenger penger betviler jeg at han tenker over at hun ber meg om det enda oftere. Men det sier jo litt om hvor lite han skjønner og kjenner henne når han ikke reflekterer over at tenåringer spør om penger ofte! Er bare så redd hun skal bli kynisk ifht han. At han er en dust trenger ikke bety at hun skal være det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå