Gå til innhold

Har prøvd plumbotesten idag :):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den ble gusjegrønn, og da vil det vel si det blir jente?:)

Skal bli gøy å se på ultralyd 18.september. Har ingen barn fra før, og alle i rundt oss sier det blir gutt. Mon tro om plumbotesten stemmer med meg,ksom alle andre?:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som jente, men prøv igjen for å se om du kan får en klarere farge :) Så blir det mer sikkert! Gleder meg til å høre om den stemmer med UL...

Skrevet

Ja,tenkte å prøve en gang til for å sjekke om det blir det samme :) Det er jo bare for artighet, men hadde jo selvfølgelig vært gøy å sett om det stemmer :) da skal jeg ihvertfall anbefale testen til mine venninner :)

Skrevet

Jeg har og lyst å ta den testen :D

Vi har plumbo her hjemme, men må man ta med morgen urin? Eller kan jeg ta den nå?:)

Er 15+1 på vei hvis det har noe å si :)

Skrevet

Jeg vet ikke om du MÅ ta me morgenurin,men jeg leste her inne at det var best :)

Så lenge du er over 15 uker, så kan du ta den :)

Jeg er 15+2 :D

Skrevet

noen som kan fortelle hva plumbotest går ut på? Hadde vært moro å prøve? Første gangen jeg har hørt om dette nå.

Skrevet

Det skal være et innlegg inne her på 2.tri,men tror det ligger på andre siden nå :)

Uansett så kan jeg forklare det enkelt.

Du tisser i et "glass" på "normal" størrelse.

Så putter du i 1-2 spiseskjeer plumbo ( som du kjøper i dagligvaren).

Rør det sammen.

Vente en halvtime. Du bør gjøre dette ute,for det STINKER ;)

Enten så får du en gul/grønn farge, som vil si jente.

Eller så får du en brun/rød/ølfarget farge, som vil gutt.

Tror det var noe sånt ;) har ikke satt meg sååå mye inn i det, bare gøy å prøve :) men det var maaaaaange det stemte med da :D

Skrevet

Må jo bare prøve !

hehe :)

Hvis ikke jeg får noe resultat i kveld får jeg ta en ny en i morra tidlig ;)

Spennende:D

Skrevet

hmmm den ølfargen er jo litt ubestemmelig da... Trodde ikke man kunne være sikker på kjønnet når det var ølfarge? Minnes det sto noe om det på den andre tråden?

Er litt for tidlig ute jeg da, men tenkte kanskje jeg skulle prøve i morgen, og så teste igjen når jeg er 15 uker.. er 14 uker nå...

Skrevet

Må man ha det i en beholder med lokk, eller kan man bare ta det i et glass feks?:)

Skrevet

Glem det, så jo nå det stod et glass på bruksannvisningen! hehe :)

Skrevet

Noen som vet hvor tidlig man kan ta plumbotesten?

Skrevet

Fra uke 15 visstnok:)

Skrevet

Hmm... Min fikk en rar farge:P

Den ble litt sånn mørkegulgusjete med muligens litt grønnskjær i:P

Hva tolker man det som? Jente?

Det var hvertfall ikke noe rød/brunt i den :)

Skrevet

Nå har jeg også prøvd denne testen ! Jeg er 16 uker på vei i dag. fargen ble gul, med litt bunskjær i. Skal jeg tolke dette til jente ? ;-)

Skrevet

min test ser ut som øl med masse skum på...........hmmmmmmm, kansje ta ein ny i kveld.......

Skrevet

Min plumbo-test ble grønn-gul gusjen, lys og kald farge. Brukte morgen-urin 15+4, men ultralyd var ikke i tvil om at det lå en gutt inni der :-) Så da blir det jo spennende å se framover - må si jeg holder en knapp på ultralyden :-D

Skrevet

Jeg har tatt testen 3 ganger og fått grønt hver gang, men ul i dag viste tydelig en liten gutt ;)

Stemte ikke på meg.

Skrevet

Jeg har tatt testen 2 ganger, første gangen ble den ølfarget noe som sier gutt, og andre gangen ble den helt gul som sier jente. Forskjellen var at 1 gang hadde jeg 2 skjer plumbo i og 2 gang 1 skje.

Jev vet med sikkerhet at det kommer en gutt da jeg har tatt fostervannsprøve :-)

Skrevet

Lys og gusjen er ikke tydelig nok farge til at plumboen gir noe svar om kjønn!

Virker som det er mange som tyder graden av grønlig eller brunlig i gulfargen, men man kan ikke stole på annet enn klar grønnlig eller klar brunlig... Den er veldig lett å tyde når den viser kjønn.

Er den den ikke det, er den ikke "sikker" :)

Skrevet

Jeg har tatt testen nå, meningen at det skal skumme så sykt da?? Brukte to skjeer. er 18+3 og fargen ble ganske mørk brun.

• 2 måneder senere...
Skrevet

er 16+5 på vei... har tatt denne testen tre ganger nå... første gangen tok jeg den på dagen, jeg hadde holdt meg ganske lenge, da ble fargen helt mørkebrun-rødlig, mens 2 gangen tok jeg den på morgen, da ble den gusjegrønn... VELDIG mørk grønn, tok den en gang til idag da ble den veldig grønn litt brun ... skjønner ikke hvordan man kan tolke dette... får vel bare vente på ul... tror selv det blir jente da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...