mirakel2 Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 I formiddag kjente jeg virkelig på at min 3.5 åring pirket på irritasjonsnerven mion til de grader. Hun er så utrolig utprøvende mot meg, og det siste nye er at hun hermer etter det jeg sier. Ganske lurt funnet ut, må jeg innrømme, men ikke så kjekt nei. Har prøvd å forklare henne at å herme etter andre som gir en beskjed , ikke er fint. At man kan bli lei seg eller irritert av det. Jada, mamma, sier hun. Men med engang hun får et nei eller jeg gir en beskjed som ikke faller frøknaden i smak, så hermer hun... Nå kjenner jeg at det er nok. Er det noen som har noen tips ol som kan hjelpe meg litt på vei. Har andre vært en slik situasjon? Takknemlig for tilbakemeldinger:-) -Marianne-
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Heia. Jeg har også ei datter som ynder å herme etter meg, og jeg syns som deg at det kan være ufattelig irriterende. Det jeg har funnet ut er at om jeg viser henne at jeg blir irritert så holder hun på i det uendelige, men hvis jeg greier å ikke vise at det plager meg så går hun faktisk lei etter en stund.... Men jeg reagerer veldig hvis hun gjør det i en frekk tone - det aksepterer jeg ikke, og gir klar beskjed om det. Lykke til.
Agehya Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Fryktelig irriterende når barna hermer. Men av og til hjelper det å være litt lur. Når mine barn begynner å herme, prøver jeg å komme dem litt i forkjøpet (om humøret er der da). Enten svarer jeg med samme mynt, eller sier no som får de litt ut av fatning. F.eks. når de er godt i gang med hermingen, sier jeg "Jeg har blå nese". Barnet gjentar som regel uten å tenke over det først, og så blir det bare moro. Men å herme i en frekk tone når jeg har alvorsprat, finner jeg meg ikke i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå