Gå til innhold

Forsvsinner lystgassen på St. Olavs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste i et av innleggene her at lystgassen vil forsvinne fra St. Olavs den 1. okt, stemmer dette? Jeg har termin etter den 1, okt, herregud! Hadde jo planlagt å klamre meg til den hele tiden.

St.Olavs har også sluttet med omvisninger på føden, fordi de ikke har kapasitet. Dessuten stenger de de ene føden av og til pga samme ting. Hva et det som skjer der borte, trodde det var et bra sykehus jeg, men det er kanskje ikke det? Begynner å bli litt bekymret her jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg har full sympati for de jordmødrene som jobber på St Olavs dersom ventilasjonen ikke er god nok til å få vekk lystgasslekkasjene.

Nå skal det sies at det i hele landet er fødestuer som må ta vekk lystgassen om de ikke får utbedret avtrekket. Får håpe de får ordnet problemet innen tidsfristen!

Det er kjempesynd, for jeg brukte dette som eneste lindring iunder forrige fødsel og syntes det fungerte svært bra. Har termin 16. oktober og prøver å innstille meg på at det går bra uansett.

Skrevet

Jeg vet ikke sikkert hva som kommer til å skje, men så et innslag på nyhetene hvor overlegen var intervjuet.

Ventilasjonsanleggene på fødestuene var ikke bra nok, så de har fått frist til 1.oktober å oppgradere dem. Overlegen mente det kom til å bli kroken på døra for lystgassen da, siden det ble alt for dyrt å få til dette.

Ganske utrolig at det går an. Bygget er jo 3 år gammelt!!

Jeg har født 3 barn på St.Olavs, de to siste på nybygget, og jeg har vært storfornøyd med oppholdet der, men dette er for dårlig. Håper de klarer å få til en løsning så vi får beholde lystgassen.

Skrevet

Når det gjelder St. Olavs fikk vi beskjed fra jordmor der at lystgassen skal opp til "høring/evaluering" den 01.10.09. De kommer ikke til å slå den av 01 oktober slik jeg forstod det. Papirmøllene tar nok noen uke vil jeg tro.. Jeg har termin 3 oktober så krysser fingrene for at den er der når tiden er der.. Det kan jo være at de kan utbedre forholdene slik at den kan forbli der, men jordmor visste ikke mer.

De stenger av føde øst fra fredagskveld og i helgene. Da er bare føde vest open. Det skal nok gå bra skal du se, alt virket bra da vi var på omvisning pga prosjektet vi er med på. Jeg fikk ingen grunn til bekymring iallefall:)

Satser på at alt går i skjønneste orden:)

Skrevet

Skjønner jo at jordmorene ikke vil jobbe i lystgassrus, men samtidlig er jo dette et hva jeg vil kalle lav-terskel smertelindringstilbud som absolutt burde være tilgjengelig på et stort sykehus som St. Olavs! Er vel ikke vår skyld at noen idioter ikke har fått til avtrekket skikkelig!!! Men det er jo fritt sykehus valg, kanskje Levanger er en mulighet? Men der igjen har de kanskje ikke badekar og enerom til alle, dessuten er det jo langt unna!

Men vi skulle ikke ha hatt en liten aksjon på dette? Enten en underskriftskampanje, eller enda bedre at vi som skal føde der ringer og maser om dette i løpet av uka? Ett eller annet som kanskje vil hjelpe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...