Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Din fruktbare periode er: 04.09.2009 - 09.09.2009 Eggløsningen finner sted: 07.09.2009 Termin: 02.06.2010 Jeg hadde første menstrasjonsdag den 24.08.. de sies at om man har samleie ved eggløsningsdagen så øker sjangsene for å få en gutt??? Burde vi ha det den 07.09 da? eller ???
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Ja, 6., 7. eller 8. (for egget lever ca 24 t etter el) bør sjansen for å få gutt være gode. noen dager før el øker sjansen for jente. Men husk at ingenting er garantert:) Mine to jenter er unnfanget 3-4 dager før el:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 hihi ok takk for svar.. men hvordan kan jeg være heelt sikker på at det er den rette dagen jeg får el?? hvordan visste du det? finns det en test jeg kan ta den dagen?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 For å være helt sikker på det bør du tempe, eggløsningstester er ganske upålitlige.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Jeg som svarte deg lenger opp: jeg bruker Lady-comp som prevensjon! Det er en eggløsningsmåler som gir deg rødt eller grønt lys ut fra hvor du er i syklusen basert på dine daglige temperaturmålinger (som du måler med L-C). Den lagrer alle målingene dine og markerer når du har EL. Hvis du ikke kjenner til den kan du lese om det på www.buenaventura.no. Hvis du har meget regelmessig syklus, si 30 dager, har du nok EL på dag 15 omtrent, og kan jo ta utgangspunkt i det. Men uten måling er det jo ikke helt sikkert, for den kan jo henge seg litt opp. Du kan også måle temp selv (morgentemperatur under tunga) hver dag og notere det ned for å finne når din el er, men det er jo litt mer arbeid. Etter el har vært stiger tempen 0.5 til 1 grad.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 PS. Men hvis det gjelder din førstkommende syklus og du har tenkt å prøve, så hjelper det vel lite å måle temp, siden det helst burde vært gjort i de foregående syklusene dine for å fastslå hvilken dag du mest sannsynlig har EL: måling i denne syklusen vil ikke gi deg annen info enn når EL HAR VÆRT (i og m at tempen stiger først etter el), og da er det jo i praksis for sent å prøve å bli gravid. Så jeg ville satset på den dagen som er midt i syklusen din eller dagen før, evt begge, da bør sjansen være god:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå