Gå til innhold

NAN 1, kan jeg lage opp flere flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og sette de i kjøleskapet, for å så varme de opp igjen etterhvert?

Eller blir melka dårlig da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lage for 1 døgn av gangen.

Ellers.. det jeg fant ut var greitt til slutt. Var å koke opp, og avkjøle vannet.

Og rett før neste måltid koke opp litt nytt - og blande slik at det ble temperert.

Slik gjorde jeg hvis jeg skulle være ute over flere måltider også. Kokte opp vann, som stod i flaska (dette ble jo avkjølt) - og hadde kokende vann på en liten termos.

Da var det null problem og få melken temperert - og alt var kokt.

Lykke til.

Skrevet

Det er ikke anbefalt å lage opp flere flasker med mme av gangen. Kok vannet ferdig og sett det i flasker i kjøleskapet, så varmer du de opp når du skal lage melka og tilsetter pulveret da. Eller så har du en flaske med kaldt vann i kjøleskapet, koker opp vann når du skal gi melka og blander varmt vann, kaldt vann og pulver i en flaske.

Skrevet

Takk for kjempelurt tips!!! =)

Skrevet

Jeg lager også flasker for et døgn av gangen.. Noen mener at det ikke er anbefalt, andre mener at det er greit. Jeg har lest i en bok et sted at det er greit, og helsesøster mener det er greit, så så ille kan det ikke være.. Det gjør ihvertfall hverdagen myye enklere.. :-)

Skrevet

Det er _ikke_ anbefalt å lage flasker på forhånd.

I følge WHO sine retningslinjer bør melk som skal oppbevares blandes ved 70 grader for å så kjøles raskt ned. Nan skal blandes ved 40 grader for å bevare næringsstoffene. Ved 70 grader kan næringsstoffene gå tapt.

Selvfølgelig så går det sikkert greit å blande i 70 grader en og annen gang. Men det er _ikke_ anbefalt å gjøre til daglig. Det er rett og slett dårlig av helsesøstre å si noe sånt.

Det er alt for dårlig informasjon ang. flaskemating og hygienen rundt dette.

Les på flaskeposten.org!

Et lite tips:

Ha ferdig oppmålt kokt vann i flaskene og oppbevar disse i kjøleskapet, putt flasken i micro i 20 sek. og bland i pulver. Veldig fort gjort! Ha pulver ferdig dosert i et doseringsbeger fra f.eks. avent.

Bedre å være sikker. Det kan komme en spesiell type bakterie i melken som er veldig farlig. Så bedre å være sikker syns nå jeg;)

Skrevet

Enig med ❍Mia✿Utenfor✿Magen❍!

Jeg gjorde nemlig akkurat dette!

Skrevet

Og dette er raskere enn å varme melk i vannbad, for melk skal ikke varmes i micro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...