Gå til innhold

Noen som har små barn med svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bhg til ungene er det utrolig mange syke barn for tiden, fredag var det bare 3 barn i den ene avd...

I går kveld begynte minsten på snart 2,5 med lett feber, og han har hostet en del de siste nettene. Rundt 23.30 i går våknet han og hostet MASSE, tung oh tørr hoste, veldig tett i brystet, nesten som ved faslk krupp. I tillegg hadde han 39.4 i feber.

Ringte legevakten bare for å høre om det var noe vi burde være obs på, men fikk beskjed om å sjekke annenhver time hele natta, ha ham i vår seng og lite klær på. Og heller ta kontakt om det forverret seg.

Han er fremdeles tett, men har ikke så høy feber, og allmenntilstanden er bra. Leker og står i som vanlig. Synes det er litt drøyt å dra til legen siden han er såpass god form liksom...

"Problemet" er bare at storesøster har litt astma, og er derfor i den såkalte risikogruppen. Hadde jo derfor vært greit å vite OM det er svineinfluensa eller ikke...

Hadde deres barn sånne symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på legevakt, og det er ikke så mange tilfeller ennå. Er jo tid for forkjölelse nå også, så de fleste som blir syke, har nok heller det.

Tror vel gutten din hadde vært dårligere i dag også om det var svineinfl.

God bedring til han iallefall :)

Skrevet

Barn får ikke like kraftige influensasymptomer som voksne, uansett influensatype..God berdring!

Skrevet

Takk for svar=)

Endte på legevakta vi da, lillemann våknet etter luren og var så tett at han ikke klarte å hoste elelr gråte skikkelig en gang.

Var aldri noe snakk om svineinfluensa der, de trodde først det var astma og fant en tank og maske som han måtte puste i, men så ble de noenlunde enige om at det var falsk krupp.

Fikk efedrin, så får vi se om det hjelper. Ekkelt!

Men takke meg til falsk krupp i forhold til noe mer kronisk som astma da=)

Skrevet

Hei!

Jeg og mine to små ligger med svineinfluensa nå. Størstegutten min er også snart 2,5 år.

Vi har hatt vondt i halsen, feber opp og ned, masse hoste, vondt i hodet og ganske tett i brystet..

Skrevet

Jaja..Hehe. Jeg leste ikke alt før jeg svarte da.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...