Gå til innhold

Kan flaskenekt gå over (samme som på flaskedebatten)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger ut samme innlegg her hvor det er mer aktivitet:

Vår fjerdemann er 3 mnd i neste uke og har nå begynt å tulle med drikkingen på dagtid. Han ble flaskebarn med en gang siden jeg ikke hadde melk før ca etter 10 dager. Pumper meg og gir han 7 dl mm og 1 flaske mme (5-6 flasker i døgnet, hver 4 time).

Problemet med ammingen er at han slutter å die effektivt og sovner ganske fort med puppen - han får aldri ut mer enn 30-50 ml per måltid, selv midt på natten med fulle pupper hos meg (jeg pumper meg rett etter diing og kan se differansen i forhold til pumping uten hans diing først).

Hittil har kombinert flakemating/pupp gått greit; jeg har supplert flaskematingen med "attpåtår/kosepupp" 3-4 ganger i døgnet før han sovner.

Nå er han (likt to av mine andre barn) begynt å nekte å spise på dagtid. Vrir seg som en orm i armene mine, kaster hode fra side til side og vil ikke suge fra flaska. Suger bare klokka 19:00 og 22:00 sovende med lukkede øyne, men to flasker i døgnet er langt fra nok!

På dagtid er han bare opptatt av sine omgivelser nå når han har godt syn. Selv om morgenen etter lang natt med lite mat vil han ikke drikke, og det enda jeg hører det rumler i magen hans når jeg "presser" i han litt melk.

Så til spørsmålet:

Har noen andre opplevd det samme, og hvordan løste dere det?? Er det bare å fortsette å prøve med flaska, eller skal jeg gå over til amming på dagtid supplert med grøt?? Skal jeg evt kutte ut ammingen for å unngå sugeforvirring??

Hadde tenkt å vente med grøt til han er 4 mnd, men fortsetter dette blir jeg nødt til å starte tidligere.

Vår to-åring fikk flaske- og puppenekt på en gang (ved tomåneds alder)og måtte mates med sprøyte, og det orker jeg ikke med en unge til, det har vært et helxxxx....

Noen med gode råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...