Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 var netopp inne på NAV's side og sjekket noen satser... er det blitt slik at bare enslige får småbarnstillegg på barnetrygden nå? trenger ikke vi andre bleier vi da?
Gjest Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 hei vet ikke om dette hjelper deg. jeg går på yrkesrettet attføring. er registrert samboer med pappan til jenta vår. og jeg søkte opp stønader på NAV sine sider og kontaktet saksbehandler da jeg fant ut om småbarnstillegg.. jeg fikk etterbetalt bittegrann. selvom hun hadde "glemt" og informere om dette. vet ikke om det gjelder fordi jeg er under tiltak at jeg får det.. er det de 27kr per dag du tenker på?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 ja, det er kun enslige sm får småbarnstillegget. Før fikk alle dette. da jeg fikk det (enslig) var det 660,- i mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 660,- i mnd... trodde alle fikk dette frem til barnet fylte 3 år jeg:S sånn var det når jeg fikk sistemann i allefall... kom godt med til bleier selv om jeg ikke var enslig .. er enslig nå, dvs er samboer, men fortsatt regnet som enslig fordi det er kort tid siden. som enslig får man jo dobbel barnetrygd, så synes det er litt urettferdig om det bare er de enslige som får småbarnstillegget?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Hva er småbarnstillegg? Er det noe man får hvis man ikke er i jobb?
BettyBoob Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Småbarnstillegg til enslig forsørger: Kr. 660 per måned per barn Gis til enslig forsørger med barn mellom null og tre år, med rett til utvidet barnetrygd og samtidig rett til full overgangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Før fikk alle småbarnstillegget da barna var mellom 1 og 3 år. Nå får kun enslige forsørgere det. Tror de tok det bort da de økte kontantstøtten.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Kun enslige forsørgere får småbarnstilegget og en ekstra barentrygd. Vi andre får en barnetrygd pr.barn som er på 970 kr pr.mnd pr.barn.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Det er ikke alle aleneforeldre som småbarnstillegget heller. Det er kun de som har en ekstra barnetrygd, samt krav på full os.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 verden forandrer seg skjønner jeg :S synes det er flott med støtte til enslige jeg... har vært enslig selv nå i 1,5 år og trenger virkelig det ekstra man får. men jeg trodde faktisk at myndighetene skjønnte at ALLE barn trenger bleier :S uavhengig om de har en eller 2 foreldre.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå