Sabina og gjengen Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Har hørt at dersom man skal under denne regelen og har tatt noen fag fra reform 94 MÅ man være ferdig med alle fag innen våren 2010 ellers må man ta alt på nytt med kunnskapsløftet sine "nye" fag. Vet at man nå må ta noen av de , men blir reform 94 fagene ugyldige etter våren 2010 ? ? ? Isåfall, KRISE!!!!!
vildejenta Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Jeg er nesten helt sikker på at du kan kombinere reform 94 fag og kunnskapsløftet fag, du må bare ta kontakt med skolen sånn at de endrer alle fagkoder etter reform 94 stil eller kunnskapsløftet stil. Jeg hadde to år yrkesfag etter reform 94, og tok påbygging i kunnskapsløftet, sånn at fagkodene fra reform 94 ble endret til kunnskapsløftet stil.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 om du allerede har tatt reform 94 fag så blir ikke de uyldig. men jeg tror det ikke er noen skoler igjen som har reform 94 fag på lista i år. ihvertfall så var de fleste skoler jeg kjenner til ferdig med det for 1 år siden. så skal du ta eksamen til jul eller til sommeren så er det nok kunnskapsløfte fag. og du kan kombinere. jeg har norsk etter reform 94 og matte etter kunnskapsløfte foreksempel. og det funker fett. om jeg skal søke på skole om 2 år så trenger jeg ikke gjøre noe med norsken
Sabina og gjengen Skrevet 29. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2009 jeg vet at jeg kan kombinere disse to, men jeg har hørt at dersom man ikke går ferdig (ved å kombinere) innen våren 2010 så blir reform 94 ugyldig, altså , de som har tatt dette fra før mister jo fagene sine, men de som skal kombinere må gjøre dette innen 2010 (våren)..
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 jeg gikk påbyggning 2008/2009 nå nettopp..og de sa det var sisste gang det gikk ann etter reform 94..men så plutselig sa de at de skulle utsette ett år til igjen..men det var visst bare 30 timers kurset..men er ikke sikker altså.jeg er 23
mylittlecat Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Jeg fikk og den beskjeden i våres, at våren 2010 er siste gang man kan gjøre ferdig reform 94. Ellers må man ta alt på nytt ( MEN, jeg vet og at de på eksamenskontorene roter en del de og mtp de nye systemene, så vet ikke helt om de er enige med seg selv ;o)
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Synes dette høres veldig rart ut. Jeg har tidligere jobbet med noe av dette (opptak til studier etc), og tidligere har man iallfall kunne kombinere ulike "reformer".. Det pleier å være overgangsordninger, man kan ta ett fag fra en "reform" / skoletype, og andre fag fra andre etc. At du kan risikere å måtta ta alt på nytt, tror jeg IKKE stemmer! Kontakt evt Samordna opptak - de kan svare (og de har peil!!!) Lykke til! :-) PS - som nevnt av andre, - siste sjanse for å ta fag etter den og den ordningen, finnes... en gang må jo være sist gang man arrangerer eksamen i fag. Men det har ingen direkte sammenheng med at du ikke lenger får uttelling for fag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå