Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Når hadde dere sex etter fødselen? Det er 3 uker siden min fødsel nå og trodde jeg begynte å bli normal der nede.. Når jeg stikker en finger inn i skjeden virker det som livmortappen eller noe er litt i veien (langt nede) Noen som vet hva dette kan være? Hvor lang tid tok det før dere var vanlig der nede??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Ikke for å skremme, men med begge mine barn tok det 1 år før jeg var normal igjen. Om det var året eller at jeg sluttet å amme som gjorde at ting ble normale igjen skal jeg ikke si noe om, Men det tok 1 år, og da sluttet jeg også å amme...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Du kan ha sex igjen når du føler deg klar for deg. Men husk, er det under 6 uker etter fødselen, bruk kondom pga. infeksjonsfare. Og av erfaring, bruk god tid på forspillet og glidemiddel i begynnelsen. Man er gjerne litt tørr etter fødselen, men det komme til å gå seg til. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 her tok det ca 4 mnd før sex. og det var vondt:(
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Anonym 22:43 her. Vi hadde sex igjen etter 6 uker, og hadde opptatt et normalt sexliv 2 uker etter det, men det varierer veldig fra person til person og fødsel til fødsel. Føler dere for det nå etter 3 uker, så prøv da vel men hver forberedt på at ere kanskje må av bryte. Ellers som jeg sa tidligere. Start når dere føler for det, men dersom dere starter før 6 uker er gått, bruk kondom pga. infeksjonsfaren
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Syv uker. Etter tre uker hadde jeg fortsatt så vondt at jeg måtte tisse i dusjen så jeg fikk vann samtidig, så etter tre uker var jeg langt i fra normal.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Det er livmorhalsen du kjenner. Min er der nede fortsatt, selv ti år etter siste fødsel. Hadde sex 5 mnd etter fødsel, det var forferdelig. Gikk et års tid før det var godt igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Oj oj, flere med erfaring?? Trekker livmorhalsen seg tilbake? Går det fint å ha sex selv om ikke livmorhalsen trekker seg tilbake?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Vi har store planer om sex i kveld, faktisk! Psyker meg opp. Det er 4 mnd siden fødselen, og jeg har ennå ikke turt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Hadde sex etter 7 uker, gikk helt fint det..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Her tok det 6 uker etter fødsel:) Og alt var bra! Var egentlig klar for sex mentalt lenge før det:P Til og med på sykehuset.. Men fysisk, kan man si noe annet:P
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 Nja... Det sies at livmorhalsen trekker seg tilbake ved ny graviditet. Min har alltid vært der.. Tror noe muskulator ble ødelagt under fødsel. Går fint å ha sex, tenker ikke over det.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #14 Skrevet 30. august 2009 Har ikke hatt sex enda, men lysten er der:-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #15 Skrevet 30. august 2009 Vi hadde sex første gang 4 mnd etter fødsel. Jeg som ville da, min mann maste ikke i det hele tatt. Og det var greit, for da var jeg klar og det var veldig fint. Vi har likevel ikke fått tilbake vårt gammel sexliv, har et barn som fortsatt våkner mye.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #16 Skrevet 30. august 2009 Noen med erfaring med om livmorhalsen trekker seg tilbake?
Gjest Skrevet 30. august 2009 #17 Skrevet 30. august 2009 3 uker etter fødsel med første. Da hadde jeg blitt sydd. Etter andre var jeg fin igjen dagen etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 Det er helt vanlig å kjenne livmortappen lettere etter at man har født et barn, og spesielt etter bare 3 uker. (vær forressten litt forsiktig med å grave deg for mye der inne, så tidlig etter fødsel... Min livmortapp var ganske langt nede lenge, det tok 8 mnd før den ble høy igjen. Det er avgjørende at du er flink å ta knipeøvelser! Og en bra stillig å gjøre dem i er å stå på knærne, med rumpa i været. Da "faller" livmoren fremover i rett posisjon. Knip alt du kan, hold knipet i 10 sekund, og hvil i 10 sekund. Gjør dette 3 ganger daglig i 8-9 mnd. Deretter holder det å vedlikeholde knipingen 1-2 ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå