3småtroll♥ Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Vi skal f en valp om 4 uker og vi gleder oss veldig! En Tibetansk spaniel med litt Yorkshire terrier i seg:) Har ikke hatt hund før så det dukker jo opp noen spørsmål... Tenkte bla på vaksine- har jeg forstått riktig at den blir vaksinert først ved 8-ukers alder også må hun ha en til 4 uker etterpå? 1. vaksine skal være gjort når vi får henne. Hvor mye ca koster det å vaksinere de? Tenkte å kjøpe inn bur, børster og mat på forhånd. Noe annet vi burde tenke på? Håper noen gidder å hjelpe meg litt;)
Lovemychild Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Hei! Vi har en Mops på 5 mnd. Fikk han da han var 3 mnd. Vi tok en vaksine på han, men husker ikke helt hva det var. Men ,altså det jeg skulle si ,var husk å kjøpe tyggebein, mange tyggebein..... Vi kjøpte i begynnelsen de som er formet som et typisk hundebein, men der klarte han å bite av store biter, så det vil jeg ikke anbefale. Siden da har vi kun kjøpt Oksemuskel på dyrebutikk, og de lukter pyton, men han kan tygge og tygge og tygge på de i timesvis. Et virkelig must hos oss. Lykke til
Carasnella Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Hvis valpen har fått vaksine ved 8 ukers alder, så må dere vaksinere igjen ved 12 ukers alder. Men så er ikke neste vaksine før valpen har blitt ett år. Husker ikke helt hva jeg betalte jeg, men hadde en sånn liten sjekk hos dyrlegen med vaksine og tror det kom på rundt en fem hundre om jeg ikke husker feil. Fikk også beskjed om at valpen skulle ha markkur en gang i måneden frem til 6 mnd alder. Dette får du nå kjøpt hos vetrinæren, så få med deg det når du er det for 12 ukers vaksinen. Ville kjøpt inn litt tyggebein som egner seg for valp og ha 2-3 leker som er valpen sine. Ikke fler, for da blir den bare forvirret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå