Romeren Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Hei! Noe jeg tenkte på i dag, da jeg var på kafé med en venninne, er dette er de to-tre siste månedene i livet mitt hvor jeg fremdeles er barnløs! Og jeg tenkte: Det er det viktig å nyte! For vi er jo mange her inne som er veldig utålmodige.. Til å bli kjent med barnet inni magen, til å ta fatt på de nye oppgavene etc. (Og det er jo veldig naturlig.) Men den tida kommer tidsnok, og når den kommer får du aldri den barnløse tiden tilbake! Så jeg vil bare si.. Nyt disse siste månedene når dere fortsatt kan dra på kafé når dere vil, kino når dere vil og på fest når dere vil! Det kommer til å bli lenge til neste gang det blir så enkelt! God helg!
det er berre mordi Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Å gå på fest når alle andre drikker, kan jeg glatt hoppe over. Gleder meg mer til å kunne reise meg opp av sofaen uten at det skal bli et 5 minutts prosjekt - så jeg fortsetter bare å være utålmodig, tror jeg;) Men... for all del, du skal ha takk for forsøket til å gjøre meg mer tålmodig! Vann på gåsa;) God helg!!
snuffe Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Tror jeg holder meg til å være utålmodig, jeg. Er så fordømt krank at både kafeturer, kino og det meste annet utgår fullstendig. Takke seg til å gjøre som jeg vil etter fødsel. =)
Romeren Skrevet 29. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2009 Ja, nå kommer jeg sikkert til å bite i meg de ordene nå når jeg kommer så langt som dere! Enn så lenge synes jeg det er helt greit å være gravid...
strawbs Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Fornuftig, synes jeg. Har tenkt akkurat det samme, og dagen i dag har vært så nydelig, med masse kjærestetid, kafetur og kjempegod kos... Vi planlegger også en kjærestehelg på hotell i løpet av den neste mnd. Men skjønner det kanskje blir vanskeligere å nyte etterhvert som flodhest-tendensene øker. Har merket at jeg har blitt mye større/tyngre bare siste uken, og det er jo 8 uker igjen!!! (til termin, så kanskje enda lenger) Kos dere alle sammen (men håper det skjer noe snart for dere som er kjempelei).
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Det der har jeg tenkt lenge, og tenker vel sånn fortsatt også til en viss grad. Prøver å være sosial, lese masse bøker og slappe masse av! For noen uker siden var jeg veldig sånn "ja, bare hold deg der inne i alle fall til termin", men nå som det er 10 dager igjen til termin begynner jeg å bli litt utålmodig... eller, kanskje ikke utålmodig, men veldig veldig spent på fødselen, barseltida, på hvem denne lille her her, hvordan det vil bli å se babyen i armene til sambo for første gang osv. Føler jeg har gått gravid så lenge nå. Kommer sikkert av at jeg har vært sykemeldt så lenge at sjarmen med å gå hjemme og gjøre hva jeg vil har blitt litt borte. Men ja, jeg prøver å nyte late morgener og kunne sove når jeg vil og alt det der. Men jeg tror det er helt naturlig og sunt å bli litt utålmodig og spent på slutten for da er det ikke såååå skummelt når det begynner å gjøre vondt kanskje?
nesten30 Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Er så enig så enig... gjelder å nyte denne tiden når en kan. For den kommer ikke igjen. Har 10 dager til termin og er faktisk ikke utålmodig i det hele tatt. Gleder meg masse til småen kommer, selvfølgelig. Men koser meg i ventetiden.Koser meg med å ha et bittelite menneske som sparker inni magen min:) Syns faktisk tanken på at graviditeten snart er slutt er litt vemodig.
Tigerpote Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Du har helt rett! Jeg har også tenkt nøyaktig det samme, og begynt å grine med tanke på at snart er vi aldri mer bare oss to... Og graviditeten har sine koselige sider, å kjenne sparkene og livet der inne hver eneste dag er helt ubeskrivelig deilig! Og vi slipper mensen:) Men helt siden slutten av juli, har jeg begynt å bli veldig lei av å være gravid, og kjenner at jeg blir mer og mer lei... Har begynt å glede meg til å presse ungen ut:) Og det er litt sykt. Jeg skal sikkert spise i meg de ordene når jeg holder på å svime av av smerte:/ Har begynt å få såpass mange plager nå, at jeg synes veldig mye er et ork. Jeg gruer meg nesten til å legge meg om kveldene, jeg som alltid har elsket senga mi og det å legge seg etter en lang dag. Nå høres det ut som om jeg har fått midlertidig astma, halsbrann hver eneste dag, stor, tung, å bevege seg er vanskelig, puster og peser etter å ha gått noen meter og må legge meg etter å ha vasket badet feks. Så jeg gleder meg nå til å se jenta vår og til å få tilbake kroppen min:) 42 dager igjen til termin nå. Jeg tror det er en del av det å bli klar for å bli foreldre, at vi går i disse fasene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå